معمای آزمون 28 آذر

مرد ثروتمندی در بستر مرگ بود. از دو پسرش خواست تا به نزد او بیایند و به آن­ها گفت: «در گوشه­ای از این بیابان و زیر تک­درختی گنجی دفن کرده­ام. وصیّت می­کنم بعد از مرگ من، گنج برای کسی است که دومین نفری باشد که شترش به تک­درخت می­رسد.»

مرد ثروتمند فوت کرد و دو پسر برای بدست آوردن گنج در وضعیت دشواری افتادند. هر دو می­خواستند که به تنهایی صاحب آن گنج شوند. اما هر یک از پسرها چه باید میکرد تا شترش دیرتر از شتر برادرش به پای درخت برسد؟ اگر یکی از آن­ها شب و روز در بیابان بماند دیگری هم همین کار را می­کند و در نهایت هر دو از تشنگی می­میرند. به همین خاطر نزد انسان باهوش و زیرکی رفتند تا راهکاری از او بگیرند. فرد زیرک از آنها خواست تا نزدیک او بایستند. دو پسر نیز از شترهای خود پیاده شدند و نزدیک او رفتند. فرد زیرک به آرامی در گوش هریک از برادران چیزی گفت و ناگهان هر دو سریع سوار شترها شدند و شترها را با سرعت هر چه تمام­تر به سمت تک درخت راندند و در پایان یکی از آن­ها برنده شد.

فرد زیرک چه چیزی در گوش برادرها گفته بود؟

 

معما 

پاسخ معمای «وصیت»

مرد حکیم به برادرها گفته بود تا هریک سوار شتر برادر دیگر شود. حالا با این کار هر کدام که زودتر با شتر برادرش به پای درخت برسد صاحب گنج خواهد بود چون شترش دومین شتری است که به پای درخت می رسد.

کلمات کلیدی : معما | تست هوش سرگرمی | معمای آزمون 28 آذر | چیستان

 

منبع دریافت این مطلب : آزمون ورودی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!