آقای مشاور جلسه دوم

خب بچه ها حالتون چطوره؟بریم ادامه بحثمون.

رشته هایی که انتخاب می کنیم چیا هستن؟

تا پارسال شاخه هایی که بچه ها انتخاب می کردن اینجوری بود: شاخه نظری،شاخه فنی و حرفه ای و شاخه کاردانش.

هر کدوم ازین شاخه ها خودشون تقسیم بندی هایی داشتن که در ادامه بهتون می گم :

شاخه نظری به سه رشته علوم ریاضی و فنی،علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی تقسیم می شد.

شاخه فنی حرفه ای و کار دانش به سه گروه صنعت ،کشاورزی و خدمات تقسیم می شن که هر کدوم ازین گروه ها دارای رشته هایی در مقاطع مختلف هستن.

اما از امسال این روند کمی تغییر کرده که باعث سر در گمی زیادی برای بچه ها و خانوادشون شده ،ولی اصلا نگران نباشین چون من هستم تا شما رو در انتخاب رشته درست راهنمایی کنم.

اولین و مهمترین تغییر اینه که انتخاب رشته از سال اول دبیرستان(سال دهم) به سال آخر متوسطه اول(راهنمایی) یا نهم منتقل شده.

تغییر بعدی که اتفاق افتاده ، در نوع تقسیم بندی شاخه هاس که به سه شاخه اصلی علوم پایه، نظری و شاخه فنی و حرفه ای و مهارتی تقسیم شده.در شاخه علوم پایه دو رشته ریاضی و تجربی ،در شاخه نظری رشته های انسانی و علوم معارف و در شاخه فنی و حرفه ای مهارتی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش قرار داده شده.

تغییر بعدی اینه که در سال نهم بچه ها شاخه اصلی رو انتخاب می کنن و در سال دهم دروس عمومی رو می خونن و در سال یازدهم و ودوازدم دروس تخصصی اون رشته رو می خونن.

ادامه دارد...

 

 

 

کلمات کلیدی: انتخاب رشته تحصیلی | تیزهوشان نهم | انتخاب رشته پایه نهم | انتخاب رشته متوسطه اول | هدایت تحصیلی پایه نهم | مشاوره و هدایت تحصیلی تیزهوشان

 

نویسنده مطلب : مجتبی طالب

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!