آقای مشاور-آداب دانش آموزی 3

سلام بچه ها.مجتبی طالب (آقای مشاورمجتبی طالب )هستم.خوبید؟همه چی روبراه؟همه چی ارومه؟

خواب

برای خواب شبانه هیچ جایگزینی وجود نداره و خواب شبانه است که خستگی شمارو بر طرف می کنه،مطالبی که یاد گرفتید در زمان خواب شبانه در مغز طبقه بندی می شه و مغز به نوعی در خواب شبانه خودشو از اطلاعات زاید پاکسازی می کنه.

چه ساعتی باید بخوابیم؟ده ،یازده یا ....؟زمان خوابیدن شما با توجه به زمانی که بیدار می شید محاسبه می شه،مثلا اگر شما باید ساعت هفت و نیم سوار سرویس بشید معمولا برای صرف صبحانه ،و انجام کارهای روزتون نیم ساعت وقت می خواید که می شه ساعت هفت،حالا کسی که باید ساعت هفت بیدار بشه ساعت خوابش می شه یازده یا دوازده شب.کسی که مسیرش دوره یا خودش می ره و مثلا ساعت هفت از خونه می زنه بیرون و ساعت شش بیدار می شه ساعت خوابش می شه ده یا یازده شب.

فرمول محاسبه ساعتی که باید به رختخواب رفت:

(7 یا 8) – زمان بیداری = ساعت خواب شبانه

خواب بعد از ظهر : خواب زیاد بعد از ظهر معمولا به کاهش مقدار خواب شب و بی کیفیت شدن این خواب منجر می شه،و همونطور که گفتم هیچوقت جایگزین خواب شبانه نمیشه.

بعضی از بچه ها بدلیل بهم خوردن ریتم خوابشون شبها دیر می خوابن و چون صبحها زود بیدار می شن بعد از ظهرها خسته ان و نیاز شدیدی به خواب بعد از ظهر در خودشون احساس می کنن.

بهتره به مرور و در عرض چند هفته مقدار خواب شبانتون رو بیشتر و زمان خواب بعد از ظهر رو به حدود سی تا چهل دقیقه برسونید.بطوریکه بعد از ظهرها فقط یه چرت کوتاه بزنید.یه راهکار برای اینکه خواب بعد از ظهرتون کم بشه اینه که اصلا از متکا،تخت ،روانداز و ... استفاده نکنید.بهتره دستتون رو بذارید زیر سرتون و جلوی تلویزیون روشن بخوابید تا مدت زمان خوابتون کم بشه.رسیدن به این روند کمی سخت وزمانبره و لی ممکنه و شدنی.

روزهای تعطیل چقدر بخوابم؟: روزهای تعطیل حداکثر یک ساعت دیرتر بخوابید و یک ساعت دیرتر از خواب بیدار شید.قرار نیست جمعه ها تا ساعتت ده یا یازده صبح خوابید.اگر همیشه هفت صبح بیدار می شید مجازید که این روزها هشت بیدار شید ولی دیرتر نه.

 

ادامه دارد...

 

کلمات کلیدی :مشاوره تحصیلی پایه نهم | رمز موفقیت تحصیلی  | مشاوره تحصیلی | موفقیت در امتحانات 

 

نویسنده مطلب : مجتبی طالب

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!