تاریخچه ای کوتاه در مورد آموزش مجازی 2

سبک های آموزش های مجازی موجود 

آموزش به صورت صفحات وبی:

این نوع آموزش کاملا کم هزینه بوده و برای ساخت آن نیاز به دانش فنی خیلی بالایی نیست اما زمان تولید این گونه آموزش ها معمولا زیاد بوده و حجم اطلاعاتی را که به دانش آموزان انتقال می دهند بسیار کم هستند .

آموزش به صورت فایل های فلش ساده:

این گونه آموزش ها در واقع متن ها و عکس ها را به صورت انیمیشنی و متحرک همراه با صدا به کاربر ارائه می دهند و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهند ، تولید آن ها هزینه ای متوسط دارد و برای ساخت دروس تئوری بهترین گزینه محسوب می شوند .

آموزش به صورت فایل های فلش تعاملی:

این سری از آموزش ها به صورت فایل های متحرک بوده و در خلال درس کاربر را وادار به تعامل می کند ، در واقع بحث های آموزشی ضمن درس از کاربران پرسیده شده و منتظر پاسخ او می شوند . به این ترتیب آموزش ها با تمرین همزمان همراه بوده و گزینه مناسبی برای شبیه سازی محیط های نرم افزاری و سخت افزاری می باشند .

استاد مجازی چیست؟

در این گونه سیستم ها استاد به صورت فیزیکی حضور نداشته و در واقع دو نوع استاد داریم که هر دو مجازی هستند. دسته اول اساتیدی هستند که در نوشتن متون آموزشی برنامه سازان دانشگاه های مجازی را یاری می دهند و گروه دوم اساتیدی هستند که به عنوان استاد راهنمای هر درس انتخاب شده و در واقع در اکثر مواقع به صورت آنلاین پاسخ گوی کاربران و دانش آموزان هستند . همچنین این گروه از اساتید در مدت زمان برگزاری دوره به سوالاتی که در انجمن ها مطرح می شود پاسخ گو هستند .

کلاس مجازی چیست؟

کلاس مجازی که به تازگی در بسیار از دانشگاه های آنلاین و مجازی برگزار می شود در واقع یک فضای مجازی است که در آن در ساعات های خاص استاد راهنما و کلیه دانش آموزان حضور داشته و با هم تبادل نظر و اطلاعات می کنند ، می توانند تصویر یک دیگر را دیده ، هر یک با دیگری و یا با کل جمع صحبت کنند . این ویژگی به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند با سرعت بیشتر و بدون نیاز به جابجایی با کلیه دانش آموزان مجازی دیگر در ارتباط باشند .

امکان ارسال عکس ، چت تکی و گروهی ، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری آنلاین و … از امکانات فوق العاده این سیستم بوده و در واقع کلیه امکانات حقیقی را به صورت مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد .

در ضمن با استفاده از این سیستم اساتید می توانند محیط کار خود را برای کلیه کاربران به نمایش گذاشته و یا اینکه عکس و متن خاصی را برای کلیه دانش آموزان ارسال نمایند .

مزایای آموزش مجازی

1. امکان دسترسی دانش آموزان در هر زمان و هر مکان

2. هزینه پایین نسبت به دانشگاه های واقعی

3. امکان ساخت دروس توسط اساتید در هر زمان و هر مکان

4. امکان حضور در کلاس های آنلاین

5. امکان برقراری ارتباط با استاد و دیگر دانش آموزان

6. امکان استفاده از کلاس های به تعداد نامحدود

معایب آموزش مجازی

1. عدم ارتباط مستقیم

2. سرعت پایین ارتباط اینترنتی در برخی اوقات

3. عدم دسترسی عموم به سیستم های رایانه ای و اینترنت در حال حاضر

 

کلمات کلیدی: آموزش آنلاین

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!