برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور

به گزارش تیزلند، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، حسین شجاعی اظهارکرد: با توجه به سیاست‌های آموزش و پرورش اظهارکرد : برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و ماهیّت علمی،آموزشی و تاثیر این آزمون‌ها در جهت ارتقاء سطح آموزش معلّمان و دانش‌آموزان و اطّلاع ازجایگاه آموزشی و علمی خود در مقایسه با دیگر مدارس استعدادهای درخشان در سطح کشور اجرا می شود.

وی افزود: به منظور ارزیابی از میزان اثربخش بودن فرایند آموزش و میزان تحقّق اهداف قصد‌شده برای برنامه‌های درسی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌هایعلمی‌- آموزشی، مرحله اوّل"آزمون پیشرفت تحصیلی" مدارس استعدادهای درخشان به صورت هماهنگ کشوری برای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دوره اوّل متوسطه و همچنین پایه‌های دوّم رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و علوم انسانی طراحی شد.

شجاعی ادامه داد: سوالات این آزمون با بهره‌گیری از نظرات دبیران مجرّب استان‌ها به صورت چهارگزینه‌ای و از محتوای کتاب‌های درسی رسمی طرّاحی شده است. تصحیح پاسخ‌نامه‌ها و همچنین تجزیه و تحلیل نتایج آزمون در سطوح مدرسه ای، منطقه ای، استانی وکشوری به منظور استفاده از نتایج آن دربرنامه‌ریزی های سال تحصیلی جاری و سال 96-1395به صورت متمرکز در مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان انجام خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: نتایج آزمون وکارنامه‌های دانش آموزان نیزبزودی جهت اعلام به مدارس و دانش آموزان از طریق سامانه سناددر اختیار دانش آموزان وبرنامه‌ریزان قرار خواهد گرفت .

 

منبع دریافت این مطلب : آموزش و پرورش

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!