چالش اول تیزهوشانی

در روزگار نه چندان دور فخرالزمان دختر عبدالعلی خان حاکم شهر تصمیم گرفت هزار سکه اشرفی خود را به امانت نزد ملاحسن امانتدار مشهور و باهوش شهر قرار دهد، و به او گفت او باید پولها را در 10 کیسه طوری تقسیم کند که هر تعدادی او درخواست کرد بدون اینکه کیسه ها را باز کند ، به او بدهد. ملاحسن پذیرفت این کار را انجام دهد. سکه ها در کیسه قرار گرفت و دربشان مهر و موم شد.

به نظر شما ملا حسن چگونه توانست هر تعداد اشرفی که فخرالزمان خواست را بدون باز کردن کیسه ها به او بدهد؟


 پاسخ چالش: 

در کیسه اول یک سکه میگذاریم و در کیسه دوم 2 سکه اما در کیسه سوم به جای 3 سکه،4 سکه میگذاریم زیرا از مجموع دو کیسه اول و دوم 3 سکه را بدست خواهیم آورد و نیازی به سه سکه نداریم. به همین ترتیب کیسه های بعدی را پر

می کنیم و از گذاشتن مقدار سکه هایی که از مجموع سایر کیسه ها بدست می آیند پرهیز می کنیم.

و اما کیسه آخر تمام سکه هایی که در کیسه های قبل گذاشته ایم جمع کرده و از 1000 کم می کنیم و به همان اندازه در کیسه آخر سکه می گذاریم.

کیسه اول:1

کیسه دوم:2

کیسه سوم:4

کیسه چهارم: 8

کیسه پنجم:16

کیسه ششم:32

کیسه هفتم: 64

کیسه هشتم:128

کیسه نهم: 256

کیسه دهم:489


جوایز ویژه این چالش هفتگی تیزهوشانی ما : 3 عدد بازی فکری پاتک به 3 نفر برنده (انتخاب به قید قرعه از دانش آموزان پایه های ششم، هفتم، هشتم و نهم) که به پرسش، پاسخ مناسب داده باشند. 

جوایز عمومی این چالش هفتگی  : بن خرید 20% برای خرید از فروشگاه نیمکت به نشانی www.nimkatbook.ir برای تمام شرکت کنندگان (چه دانش آموز و چه غیر دانش آموز و چه پاسخ صحیح داده باشند و چه پاسخ صحیح نداده باشند!)


برندگان تیزهوش این چالش:

رضازاده

 

 حسینی

 

زکی زاده 

 

کلمات کلیدی: سوالات چالشی | سرگرمی برای تیزهوش ها | 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!