انتخاب مدرسه خوب دغدغه والدین

پژوهش های مختلف نشان می دهد که بخش بزرگی از فکرها و دیدگاه های کسب شده در دوران کودکی، شخصیت، دیدگاه ها، عادات و بنیان های اعتقادی، اخلاقی، ارزشی، علمی و حتی عملی انسان در بزرگسالی، در دوران دانش آموزی شکل می گیرد و بعد از خانواده مدرسه نقش مهمی در این امر دارد.

خانواده‌ها به‌ طور معمول برای انتخاب مدرسه فرزند خود دقت بسیاری به خرج می‌دهند و گروهی در این انتخاب سخت ‌گیر هستند، گاهی والدین مدرسه‌ای خارج از محله خود و دور را برای فرزند خود انتخاب می‌کنند، تنها به این دلیل که معلم‌ یا کادر آموزشی خوبی دارد یا این تصور که درس خواندن در مدرسه‌ای در بالا شهر در تربیت خوب فرزندشان تاثیر دارد.

آنچه که همه ما می‌دانیم اهمیت تربیت است، تا آن‌جا که حضرت علی(ع) خطاب به فرزند بزرگوارشان می‌فرمایند: «من به تربیت تو پرداختم پیش از آنکه دلت سخت و فکرت مشغول شود.»؛ این سخن نشان می‌دهد که سال‌های اولیه زندگی بهترین دوره است و اثر تربیتی آن تا پایان عمر باقی خواهد ماند.

مفاهیم اولیه زندگی و اطلاعات و معلومات کودک در این دوره همانند بذرهایی هستند که در ذهن کودک کاشته می‌شود و در آینده رشد‌ می‌کند و نتیجه‌ای شیرین از خود به جای می‌گذارد و در شکل‌گیری زندگی و تعیین سرنوشت وی و جامعه موثر خواهد بود.

انتخاب مدرسه در دوران ابتدایی از حساسیت بیشتری برخوردار است. باید در نظر داشت که برای پرورش افراد مفید در آینده، اجزا و عناصر مدرسه شامل مواد درسی، دانش‌آموز، معلم، وسایل آموزشی، فضا و... با یکدیگر در ارتباط‌ و مهم هستند.

برای انتخاب دبستان باید از چندماه پیش شروع به شناسایی مدارس اطراف منزل و محله خود کنید و ضمن حضور در مدرسه و دیدن امکانات و وضعیت آن و ارتباط با مدیر و معاونان یا والدینی که فرزندشان در آن مدرسه تحصیل کرده است، آگاهی‌های لازم را در این‌ باره کسب کنید.

 

 انتخاب بهترین مدرسه - بخش دوم

انتخاب بهترین مدرسه - بخش سوم 

انتخاب بهترین مدرسه - بخش چهارم 

انتخاب بهترین مدرسه - بخش پنجم 

 

منبع دریافت این مطلب : کودکان برتر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!