نقش آموزش در عرضه مواد غذایی سالم در جهان

 

 

رژیم غذایی سالم در مدرسه ای در کشور بوتان

یک مدرسه ابتدایی در بوتان از سال 2009 برنامه تغذیه پایدار را اجرا کرده است. برای کودکانی که از خانواده های فقیر می آیند، غذا مهمتر از آموزش است. پیش از آغاز برنامه تغذیه در مدرسه، عملکرد تحصیلی این کودکان بسیار ضعیف بود اما از زمانی که برنامه تغذیه شروع شده، عملکرد تحصیلی دانش آموزانی که از خانواده های فقیر می آیند، بهتر شده است.

آموزش پرورش سبزیجات به کودکان در پرتغال

کاشت زمین، یک فعالیت آموزشی مهم در مهد کودک و مدرسه ابتدایی پرادو است. دانش آموزان، پرورش سبزیجات، گیاهان و حیوانات را در یک باغ ارگانیک می آموزند. این پروژه که توسط معلمان، دانش موزان و والدین آنها در مهد کودک و مدرسه ابتدایی پرادو پرتغال راه اندازی شده در سال 2014 جایزه بهترین باغ اورگانیک مدارس را دریافت کرد. این جایزه توسط دو انجمن پرتغالی در زمینه کشاورزی بیو به این مدرسه اهدا شده است.

بازگشت به غذاهای محلی در سنگال

دولت سنگال تلاش دارد واردات برنج را کاهش دهد اما تغییر عادت غذایی مردم همیشه کار آسانی نیست. اعضای یک انجمن در سنگال بدنبال توانمندسازی کشاورزان اند. هدف آنها ترغیب به استفاده مجدد از غلات محلی مانند ارزن و لوبیا چشم بلبلی در برنامه غذایی روزانه مردم سنگال است. افزایش تقاضا برای غلات و حبوبات محلی، در کشوری که نیمی از جمعیت اش زیر 18 سال اند و نرخ بیکاری بسیار بالاست، فرصت های شغلی جدیدی برای جوانان ایجاد کرده است.

فکر می کنید مواد غذایی پایدار و آموزش تغذیه مناسب می تواند در دراز مدت، تغییری در جهان ایجاد کند؟ نظرتان را از طریق رسانه های اجتماعی- مجازی با ما در میان بگذارید.

 

منبع دریافت این مطلب : یورو نیوز

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!