چند نکته مهم در انتخاب مدرسه مناسب برای فرزند خود

امروزه بسیاری از خانواده ها با معضل انتخاب مدرسه مناسب با توانمندی و استعدادهای فرزند خود رو به رو هستند و تبلیغات رنگارنگ و جور وا جور نیز در این سر درگمی نقش اساسی دارد. در چند سال اخیر بسیاری از مدارس ، در کنار تدریس کتابهای اصلی هر مقطع ، کلاسهای متفرقه و فوق برنامه ای از قبیل هنرهای تجسمی ، هنرهای نمایشی ، شطرنج، موسیقی ، روباتیک و... را نیز با اهداف گوناگونی چون رشد خلاقیت ، بهبود عملکرد گروهی ، مدیریت زمان و... برگزار می کنند که متاسفانه در برخی از مدارس ، آنقدر تعدد این کلاسها زیاد است که کودک فرصت دستیابی به اهداف اصلی این کلاسها را ندارد.

این روز ها بحث اصلی بیشتر مادران و پدران ، پیدا کردن مدرسه مناسب برای فرزندشان است که با مراجعه به ادارات آموزش پرورش و یا مشورت با معلمان و سایر والدین ، سعی دارند که مدرسه ای خوب ، کاربردی و مناسب برای فرزند خود بیابند. یادتان باشد که مدرسه خوب مدرسه ای است که علاوه بر آنکه موجب ارتقای تحصیلی کودک شما می شود ، به رشد روحی و رفتارهای فردی و اجتماعی او نیز کمک می کند. هر فردی باید اصول زندگی گروهی و موفقیت در کارهای گروهی را بیاموزد و پس از خانواده ، مدرسه تنها جایی است که کودک اصول زندگی گروهی را می آموزد و کودکانی که در مدارس خوب و زیر نظر معلمان زبده ، تحت تعلیم و تربیت قرار می گیرند ، در بزرگسالی به افرادی اجتماعی و موفق در جامعه تبدیل می گردند.

با توجه به شخصیت فرزند خود ، مدرسه انتخاب کنید. هر کودکی ، شخصیتی متفاوت از دیگری دارد. گاهی ممکن است یک کودک در کلاسهای کم جمعیت رشد بهتری داشته باشد و کودکی دیگر ، در کلاسی پر جمعیت. یک کودک ممکن است برای تخلیه انرژی خود در ساعات استراحت و درک بهتر دروس در ساعات بعد از زنگ تفریح ، نیاز به فعالیتهای حرکتی داشته باشد و در نتیجه محوطه مدرسه نقش مهمی در بازده کاری این کودک خواهد داشت. بنابراین با توجه به شناختی که از فرزند خود دارید ، مدرسه او را انتخاب کنید. گاهی یک مدرسه برای یک کودک عالی و کاربردی است و برای کودک دگر ، نه.

 

انتخاب بهترین مدرسه - بخش اول

انتخاب بهترین مدرسه - بخش دوم

انتخاب بهترین مدرسه - بخش سوم

انتخاب بهترین مدرسه - بخش پنجم 

 

منبع دریافت این مطلب : کودکان برتر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!