دبستانی ها در تعطیلات عید پیک نوروزی ندارند

به گزارش تیزلند به نقل از عصر ایران، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ایام نوروز برایدانش‌آموزان دبستانی به صورت استانی و هماهنگ، پیک نوروزی نداریم.

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت‌ آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا امسال پیک نوروزی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد؟»، اظهار داشت: در سال 92 دستورالعملی را خطاب به استان‌ها صادر کردیم و بنا شد تا همکاران، راهنمای تکالیف نوروزی یا فعالیت‌های تکالیف نوروزی را طراحی کنند.

وی افزود: این موضوع بر اساس محوریت معلم خواهد بود و هرگونه فعالیت غیر از این موضوع از نظر وزارت آموزش و پرورش وجاهت قانونی ندارد، مگر اینکه معلمان یک یا دو مدرسه با همکاری هم بخواهند از طریق تولید محتوای مشترک، به دانش‌آموزان کمک کنند.

دیمه‌ور با تاکید بر اینکه تکالیف و فعالیت‌های نوروزی در راستا و استمرار فعالیت‌های یادگیری طول سال تحصیلی است، خاطرنشان کرد: چند روز گذشته بخشنامه‌ای را صادر کردیم زیرا اینکه برخی موسسات خصوصی تکالیف نوروزی برایدانش‌آموزان تهیه می‌کنند نوعی بهره سوء از محیط‌های آموزشی است و قانونی نیست و بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش این موارد را پیگیری می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه «آیا در نوروز چیزی به عنوان پیک نوروزی نخواهیم داشت؟»، گفت: چیزی به اسم پیک نوروزی که در تولید انبوه استانی باشد، نداریم و فقط نهایتاً معلمان چند مدرسه ممکن است با هم تشریک مساعی کنند و تولید محتوایی را برای نوروز دانش‌آموزان داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت‌ آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «آیا به موضوع حجم تکالیف نوروزی در بخشنامه جدید توجه شده است؟»، گفت: این موضوع بیشتر باید به یک راهنمای فعالیت کمک کند نه اینکه تکلیف مشخص کند.

وی تصریح کرد: اینکه دانش‌آموز در ایام نوروز آیین دید و بازدید نوروز را بنویسد و خلاقیت خود را در نوشتن داشته باشد مهمترین موضوع است و باید چارچوبی در این مورد به دانش‌آموز داده شود.

 

منبع دریافت این مطلب : عصر ایران

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!