شهریه مدارس غیردولتی پایتخت زیاد نیست

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که علت اعلام زودهنگام شهریه مدارس غیردولتی تهران، چیست؟ اظهارداشت: وقتی نرخ دیه سال 95 اعلام شد؛ به نظرم می‌رسد شهریه مدارس غیر دولتی واجب‌تر از نرخ دیه است و باید زود اعلام می‌کردیم.

وی در واکنش به این پرسش که شهریه‌های مدارس غیردولتی تهران را با هزینه ترم‌های دانشگاهی مقایسه می‌کنند و نظر شما در این خصوص چیست، خاطرنشان کرد: قابل مقایسه نیستند؛ زیرا تامین منابع دانشگاه‌ها با نظام تامین منابع مدارس کاملاً متفاوت است.

چهاربند افزود: در اغلب مدارس غیردولتی موسسان این مدارس نرخ شهریه مصوب را رعایت می‌کنند و در مدارسی که بعضاً اختلاف بین شهریه مصوب و شهریه دریافتی است اختلاف نظر وجود دارد.

وی ادامه داد: اولیای دانش‌آموز هزینه سرویس و غذا را جزء شهریه مدارس غیردولتی تلقی می‌کنند در صورتی که بارها اعلام کردیم این موارد جزء شهریه نیست و این تعریف غلطی از شهریه مدارس غیردولتی است که پول غذا و سرویس را با شهریه جمع کنیم و بگوییم تمام آن شهریه است که چنین چیزی نیست؛ شهریه بابت خدمات آموزشی و پرورشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه به غلط برای ایجاد فضایی علیه مدارس غیردولتی این موارد را مطرح می‌کنند، گفت: برخی برای اینکه بهره‌برداری خاص از این موضوع کنند تمام ارقامی که مدارس دریافت می‌کنند را با هم جمع کرده و آن را شهریه اعلام می‌کنند که تعریف شهریه این نیست.

چهاربند در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا معتقد هستید که شهریه مدارس غیردولتی تهران زیاد است، تصریح کرد: زیاد نیست، با توجه به هزینه‌هایی که موسسان برای دایر کردن مدرسه دارند به نظرم هزینه معقولی است.

وی افزود: به همین صورت مدارس دولتی و خاص هم هستند و این حق انتخاب برای اولیای دانش‌آموزان وجود دارد؛ اکنون زمانی شهریه را اعلام کردیم که تا تابستان 3 ماه فرصت بررسی و مطالعه برای اولیای دانش‌آموزان وجود دارد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!