ویژگی های بهترین و بدترین معلمان

در سال 1997 یک نظرسنجی در بین دانش آموزان 13 تا 17 ساله امریکایی انجام شد. موضوع نظرسنجی تعیین ویژگی های بهترین و بدترین معلمان بود. جدول های زیر نتیجه نهایی این نظرسنجی است:
ردیف | ویژگیهای بهترین معلمان | درصد |
1 | شوخ طبعی | 79/2 |
2 | جالب کردن کلاس | 73/7 |
3 | دانش درباره موضوع مورد تدریس | 70/1 |
4 | به روشنی توضیح دادن مطالب | 66/2 |
5 | وقت گذاشتن برای کمک به شاگردان | 65/8 |
6 | عادلانه رفتار کردن با دانش آموزان | 61/8 |
7 | با شاگردان مثل بزرگتر ها رفتا رکردن | 54/4 |
8 | ارتباط مطلوب با دانش آموزان | 54/2 |
9 | با ملاحظه بودن نسبت به احساسات شاگردان | 51/9 |
10 | تبعیض قائل نشدن بین شاگردان | 46/6 |
ردیف | ویژگیهای بدترین معلمان | درصد |
1 | بی احساس / دارای کلاس کسل کننده | 79/6 |
2 | مطالب را به روشنی توضیح ندادن | 63/2 |
3 | بین دانش آموزان فرق گذاشتن | 52/7 |
4 | طرز برخورد بد | 49/8 |
5 | انتظار زیادی از شاگردان داشتن | 49/1 |
6 | ارتباط برقرار نکردن با شاگردان | 46/2 |
7 | تکلیف زیاد دادن | 44/2 |
8 | زیاد سخت گیر بودن | 40/6 |
9 | کمک نکردن و توجه نکردن به فرد فرد شاگردان | 40/5 |
10 | کنترل نداشتن ( به کلاس) | 39/9 |