آغاز ثبت نام اینترنتی کتب درسی سال تحصیلی آینده دانش آموزان ابتدایی و پیش دانشگاهی کشور از عصر امروز

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس لیدا نیک‌روش مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ از عصر امروز سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www. ir text book .irفعال می‌شود و دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم دوره ابتدایی تا 31 اردیبهشت می‌توانند به صورت گروهی و انفرادی نسبت به ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده(مهر امسال) اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام کتب درسی کلاس اولی‌‌های سال تحصیلی جدید با تاخیر از اول خرداد آغاز شده و تا 20 شهریور ماه ادامه دارد، گفت: دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم در حال حاضر در مدارس حضور دارند و جزو دانش‌آموزان ما محسوب می‌شوند و ثبت‌نام کتب درسی آنها حدود یک ماه و نیم جلوتر از کلاس اولی‌های سال جدید انجام می‌شود.

نیک‌‌روش افزود:‌ مشکلی در سال گذشته داشتیم مبنی بر اینکه برخی دانش‌آموزان به دلایلی چند بار مدرسه، منطقه و استان خود را جابه‌‌جا کردند که امسال برای رفع این مشکل، اول خرداد لغایت 20 شهریور را زمان اصلاح گذاشته‌ایم تا اگر دانش‌آموزان مرحله اول ثبت‌نام را انجام دادند و بعد جابه‌جا شدند، بتوانند در این تاریخ به سامانه مراجعه کنند و اطلاعات جدید خود را ثبت کنند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، گفت:‌ از بعد از ظهر امروز تا 31 اردیبهشت نیز امکان ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به صورت انفرادی و گروهی در سراسر کشور و در سایت www. ir text book .ir فراهم است.

وی اضافه کرد:‌ تفاوت ثبت‌‌نام امسال با سال گذشته در این است که در سال گذشته فقط دانش‌آموزان دوره ابتدایی مناطق 19‌گانه تهران از طریق این سامانه ثبت‌نام آنها انجام می‌شد اما امسال ثبت‌نام فروش کتاب‌های دوره ابتداییسراسر کشور از طریق سامانه فروش و توزیع انجام می‌شود.

نیک‌روش تصریح کرد: به اولیای دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم تحت هیچ شرایطی به کافی‌نت‌ها برای ثبت‌نام کتاب‌ها در سامانه مراجعه نکنند، بلکه یا به صورت انفرادی در خانه ثبت‌نام کرده و یا به صورت گروهی در مدرسه این کار را انجام دهند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال ثبت‌نام گروهی و انفرادی را به این دلیل همزمان با هم فعال کرده‌ایم تا از مراجعه به کافی‌نت‌ها کاسته شود و هزینه‌ای بابت ثبت‌نام پرداخت نشود.

وی افزود: رمز عبور دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموزان است و اگر به هر دلیل دانش‌آموزی شناسنامه‌اش را تعویض کرده است، این دانش‌آموز لازم است با تصویر صفحه اول شناسنامه خود به مدرسه محل تحصیل ارائه دهد تا در سیستم سناد (سامانه ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان)،‌ اطلاعاتش اصلاح شود.

نیک‌روش خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته از 15 مهر ثبت‌نام فروش تک‌جلدی کتاب‌ها را انجام می‌دادیم و سال گذشته نیز با شرکت پست قراردادی داشتیم و تا آخر اسفند کتاب‌ها را برای دانش‌آموزان، اولیا و معلمان به صورت تک‌جلدی به درِ منزل آنها ارسال می‌کردیم که امسال نیز این همکاری را خواهیم داشت و از 20 شهریور لغایت 20 اسفند سال جاری به صورت تک‌جلدی دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند ثبت سفارش کتاب داده و از طریق پست کتاب‌ها برای آنها ارسال می‌شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!