چگونه در آزمون ورودی تیزهوشان قبول شوم؟ - بخش دوم

قانون دوم: برنامه‌ریزی

دانش‌آموزی که موفق می‌شود، کارهای عجیب و غریب انجام نمی‌دهد، بلکه روش‌ها را به‌درستی اجرا می‌کند و برایدرس خواندن و مطالعه‌ی درس‌هایش، برنامه‌ریزی می‌کند. دانش‌آموزی که درس‌ها را طبق برنامه‌ی مشخصی مطالعه می‌کند نه‌ تنها از درس خواندن خسته نمی‌شود، بلکه حس مسئولیتی در او ایجاد می‌شود که برنامه‌اش را به‌ درستی اجرا کند و رفته رفته ساعت مطالعه‌ی خود را افزایش می‌دهد. دانش‌آموز موفق عادت دارد ساعت مطالعه‌ هر درس را یادداشت کند و به افزایش یا کاهش آن اهمیت می‌دهد. با نوشتن برنامه‌هایش، خودش را بهتر می‌شناسد و برای روزها و هفته‌های بعدی، برنامه‌ی قابل اجراتری برای مطالعه‌ی درس‌ها تنظیم می‌کند. دانش‌آموز موفق برنامه‌هایش را هر روز در دفتر برنامه‌ریزی می‌نویسد و در پایان هفته، ساعت مطالعه‌ی خود را جمع می‌بندد و در پایان هر ماه، با جمع بستن ساعت‌هایی که درس خوانده است، به تعادل مطالعاتی خود پی می‌برد و به همین سادگی، با پر کردن دفتر برنامه‌ریزی، هم زیاد درس می‌خواند و هم خوب و متعادل.

در تکمیل دفتر برنامه‌ریزی باید به نکات زیر توجه کرد:

1. نوشتن ساعت مطالعه‌ی درس‌ها به صورت روزانه

2. تکمیل جدول جمع‌بندی ماهانه‌ ساعت‌های مطالعه

3. بررسی هفتگی و ماهانه‌ی آن به همراه پدر و مادر و مشاور

 

 

نویسنده مطلب : علیرضا مسگری مشهدی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!