نکات مهم برای تست زدن

الان تصور می‌کنیم که شما کتاب تست مورد نظرتان را باز کرده‌اید و منتظر هستید تا یاد بگیرید چگونه بهتر تست بزنید و نمره و درصدهای‌تان را بالا ببرید یا نه، اصلاً می‌خواهید درس را بهتر یاد بگیرید.

پس خوب دقت کنید.

اصولاً حدود یک‌سوم از سوالات هر امتحان و آزمونی را سوالاتی تشکیل می‌دهند که تقریباً آسان و قابل حل‌اند. پس لازم نیست تمام سوالات را از اول تا انتها جواب دهید، بلکه می‌توانید بگردید و سوالات قابل حل برای خودتان را پیدا کنید.

در آزمون‌های تستی که عموماً جنبه‌ی سنجش دارند لازم نیست به همه‌ی سوالات جواب بدهید. در این مورد به خودتان سخت‌گیر نباشید. اگر سوالی را نزده بگذارید خیلی بهتر از آن است که به اصرار به آن جواب اشتباه دهید.

تکنیک‌هایی که در تست‌زنی هر چه بهتر به شما معرفی می‌شوند اگر کاربردی نداشتند هرگز طراحی نمی‌شدند. یکی از این تکنیک‌ها، تکنیک ضربدر و منهاست که در تست‌زنی بیش‌تر سنجشی استفاده می‌شود یا تکنیک «ف، ش، م، ن» که غالباً در تست‌زنی بیش‌تر آموزشی استفاده می‌شود و انواع روش‌های دیگر که همه‌ی شما به آن آگاه هستید.

نکته‌ی دیگری که بسیار اهمیت دارد این است که همیشه به یاد داشته باشید که باید درس را خوانده باشید و تست بزنید و متن کتاب را خوب خوانده باشید و بعد بتوانید تست بزنید.

بعد از هر تست‌زنی باید جواب سوالات را بررسی کنید تا بتوانید نکات پنهان تست را دریابید و آن‌ها را یادداشت کنید تا از یک سوراخ دو بار گزیده نشوید.

گاهی اوقات طراح سوال‌ نکاتی را استفاده می‌کند تا به دام بیفتید. با تمرین و تکرار نگذارید این اتفاق بیفتد.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که شیوه‌ی خواندن درس به صورت تستی و تشریحی از هم جدا نیستند و با هم، هم‌پوشانی دارند و به این صورت نیست که بخواهید تشریحی بخوانید و وقت برای تستی خواندن نداشته باشید.

تمرین و تکرار در تست‌زنی موجب بالا رفتن توانایی شما در انجام آن می‌شود و چشم و مغزتان هم عادت خواهد کرد.

پس یادتان باشد که تمرین کنید و تمرین کنید و تمرین کنید.

 

منبع دریافت این مطلب : قلمچی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!