توزیع بن 50 هزار تومانی بین 80 هزار دانش آموز برای نمایشگاه کتاب

مهدی علی اکبرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، اظهار کرد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان تفاهم نامه ای را با وزارت ارشاد اجرا کرده ایم که خیلی موثر بوده است و امسال برای نخستین بار در تاریخ قرار شده است بن خرید کتاببرای دانش آموزان در نظر گرفته شود که این بن ها 500 هزار تومانی است.

رفت و آمد دانش آموزان در نمایشگاه کتاب

وی افزود: از آنجا که رفت و آمد همه دانش آموزان کشور به محل نمایشگاه بین المللی کتاب میسر نیست بر اساس بررسی ها و هماهنگی های انجام شده قرار شد مدارس نزدیک پایتخت را هماهنگ کنیم تا از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب بازدید کنند که این بخشها شامل شهر تهران،  شهرستان های تهران، استان قم و استان البرز می شود.

مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سهمیه حضور این 4 بخش در نمایشگاه بین المللی کتاب بر اساس تعداد دانش آموزان آنها تعیین شده است گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با وزارت ارشاد قرار است 800 هزار دانش آموز بتوانند در سامانه ثبت نام و از این بن 500 هزار تومانی استفاده کنند که ما بر اساس تعداد دانش آموز هر بخش به آنها سهمیه دادیم تا در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس شهر تهران 45 درصد، شهرستان های تهران 30 درصد، استان قم 10 درصد و استان البرز 15 درصد از باقیمانده دانش آموزان اعزامی به این نمایشگاه را تشکیل خواهند داد. ما بر اساس میزان اعتبار اختصاص داده شده از سوی وزارت ارشاد و با همکاری بخشهای فرهنگی ادارات کل این تقسیم بندی ها را انجام دادیم و انشالله همزمان با شروع این نمایشگاه 15 اردیبهشت ماه این افراد می توانند بازدید های خود را انجام دهند .

اعتبار حضور دانش آموزان در نمایشگاه کتاب

علی اکبرزاده با اشاره به اینکه مبلغی حدود 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای حضور دانش آموزان ، فرهنگیان و مدارس در نمایشگاه کتاب پیش بینی شده است گفت: این اعتبار از سوی وزارت ارشاد تامین شده که قرار است طی آن 80 هزار دانش آموز بن 50 هزار تومانی بگیرند ، حدود 66 هزار معلمی که همراه این دانش آموزان می آیند بن 100 هزار تومانی بگیرند و حداقل یک هزار مدرسه ای که در این طرح شرکت می کنند بن های 500 هزار تومانی خواهند گرفت که این رقم آن هم برای نخستین بار مناسب است.

نحوه انتخاب این 80 هزار دانش آموز برای حضور در نمایشگاه

وی در پاسخ به این سوال که نحوه انتخاب این 80 هزار دانش آموز برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب چطور خواهد بود گفت: انتخاب دانش آموزان بر عهده ادارات کل خواهد بود و بر اساس میزان دانش آموزان هر بخش سهمیه خاصی برایشان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این طرح دانش آموزان از طریق ادارات کل استانی به ما  معرفی می شوند و بعد از تایید نهایی اسامی آنها به وزارت ارشاد داده می شود تا در سیستم ثبت نام اسامی آنها تعریف شود، سپس این افراد با ورود به سامانه باید ثبت نام کنند و بن های خود را بعد از طی مراحل مشخص بگیرند.

پایه تحصیلی دانش آموزان

وی در مورد پایه تحصیلی دانش آموزانی که قرار است در این طرح شرکت کنند نیز گفت: همه دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم این 4بخش شامل این طرح می شوند که البته در برخی پایه های تحصیلی دیگر هم برنامه هایی را مدنظر داریم به طور مثال برای شهر تهران غیر از آن 22 پایه  دانش آموزان پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی نیز شامل این طرح می شوند. در شهرستان های استان تهران هم چندین شهرستان برای این بخش تعریف شده است.

علی اکبرزاده با تشکر از هماهنگی ها و ارتباط خوب وزارت ارشاد برای اجرای این طرح گفت: این دوستان بر اساس همان تفاهم نامه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با ما همکاری می کنند اما نیاز است از مساعدت آنها تشکر کنیم که واقعا با نگاه بازی این مسائل را می نگرند .

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!