آغاز توزیع بن کارت های دانش آموزی از امروز

به گزارش تیزلند و به نقل از خبرگزاری فارس، ارائه شناسنامه از طرف دانش آموزان یا والدین آنها برای دریافت بن کارت های خرید کتاب الزامی است. همچنین، مدارسی که به صورت گروهی ثبت نام کرده اند برای دریافت بن کارت های دانش آموزان باید با در دست داشتن معرفی نامه رسمی از طرف مدرسه، کارت شناسایی و لیست دانش آموزانی که برای بن کارت خرید کتاب ثبت نام کرده اند، به شعب بانک شهر مراجعه کنند.

گفتنی است، بن کارت های خرید کتاب دانش آموزی برای نخستین بار در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دانش آموزان اختصاص یافته است. این بن کارت‌های خرید کتاب که ثبت نام آن ها از سوی موسسه خانه کتاب انجام می شود، در بخش ناشران داخلی نمایشگاه قابل استفاده است و فقط در ایام برگزاری نمایشگاه اعتبار خواهد داشت.

* ندای «من انقلابی‌ام» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران طنین انداز می شود

موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب در نظر دارد 10 نشست تخصصی جهت تبیین معیارهای راهبردی شعار "من انقلابی ام" در حوزه ی فرهنگ برگزار کند.

این نشست ها از پنجشنبه 16 الی شنبه 25 اردیبهشت از ساعت 18 در سالن یاس برپا خواهد شد. در هر نشست، سه کارشناس برجسته، موضوع انقلابی بودن را در حوزه های:

شعر. داستان. کاریکاتور. فیلم. مطبوعات. انتشارات. موسیقی. ادبیات کودک و نوجوان. حوزه و دانشگاه مورد بررسی قرار خواهند داد.

* آموزش 200 اطلاع رسان برای حضور در نمایشگاه کتاب

علی اکبر تورانیان مدیر کمیته اطلاع رسانی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان این مطلب افزود: اوایل اردیبهشت ماه، کارگاه آموزش اطلاع رسانی به منظور ارایه خدمات به بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب برگزار شد. در این کارگاه 2000 کارآموز حضور داشتند و در آن برنامه هایی با موضوعات «آشنایی با ناشران حوزه شعر»، «آشنایی با ناشران حوزه رمان»، «آشنایی با ناشران کتاب های کودک» و ... برگزار شد.

وی افزود: پس از پایان این کارگاه آزمونی برگزار شد و 125 نفر به عنوان اطلاع رسان حاضر در نمایشگاه انتخاب شدند. همچنین 55 نفر نیز به عنوان نیروی ذخیره انتخاب شدند که در صورت بروز مشکل جایگزین این افراد شوند.

مدیرکمیته اطلاع رسانی بیست با اشاره به توانایی این اطلاع رسانان عنوان کرد: بیشتر این افراد تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکترا دارند. همچنین فراد منتخب قابلیت صحبت به زبان انگلیسی را دارند و از روابط عمومی بالایی برخوردارند.

* معرفی طرح های «کمک هزینه حمایت از ترجمه آثار ایرانی» در نمایشگاه کتاب تهران

در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مجموعه ای متشکل از نهادها، ناشران، آژانس‌های ادبی داخلی و خارجی فعال در حوزه خرید و فروش کپی رایت حضور دارند و در فضایی به مساحت معادل 105 متر مربع به معرفی دستاوردها و فعالیت های خود می پردازند.

همچنین در سالن بازار جهانی کتاب، طرح گرنت (کمک هزینه) حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح گرنت (کمک هزینه) ترجمه TOP وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ناشران و اهالی فرهنگ معرفی می شود. این طرح های گرنت(کمک هزینه) به منظور حمایت از ترجمه آثار فاخر ایرانی به زبان های مختلف جهان طراحی شده اند و در سالن بازار جهانی کتاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران معرفی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در این سالن نمایشگاهی از کتاب های منتخبی که رایت آن ها به فروش رفته است و یا رایت آن ها قابلیت فروش دارد، برپا خواهد شد. این آثار از طریق فراخوان شناسایی شده اند و در نمایشگاه کتاب تهران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

گفتنی است بیست ‌و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت ماه 1395 در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب واقع در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!