اعلام شماره تماس برای گزارش تنبیه بدنی دانش آموزان و امکان ارسال فیلم

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص روند رسیدگی به تنبیه بدنی دانش‌آموزان اظهار داشت: هر گونه تنبیه بدنی دانش‌آموزان غیرقابل پذیرش است و این موضوع از طریق واحدهای رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

وی افزود: بخشنامه ممنوعیت تنبیه بدنی دانش آموزان به تمام مدارس شهر تهران ابلاغ شده است. آموزش و پرورش قطعا با هرگونه رفتار خارج از چارچوب آئین نامه انضباطی مدارس مخالف است و با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. در صورتیکه دانش‌آموز به هر شکلی خارج از  آئین نامه انضباطی مدرسه رفتار کند، میزان برخورد با دانش‌آموز در همان آئین نامه مشخص شده است و هیچ فردی اجازه تنبیه بدنی، تحقیر و توهین به دانش‌آموز را ندارد.

ثقفی ادامه داد:‌ در آئین نامه انضباطی در رابطه با دانش‌آموزانی که مرتکب تخلف می‌شوند،‌ مراحلی ذکر شده که عبارت است از تذکر و اخطار  شفاهی به طور خصوصی. تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش‌آموزان کلاس. تغییر کلاس در صورت وجود کلاس‌های متعدد در یک پایه با اطلاع ولی دانش‌آموز. اخطار کتبی و اطلاع به اولیای دانش‌آموز. اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی ولی دانش‌آموز حداکثر به مدت سه روز و انتقال به مدرسه دیگر. در آئین نامه انضباطی هرگونه تنبیه بدنی و اهانت به دانش آموز ممنوع است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد:‌ خانواده‌ها می‌توانند گزارش تنبیه بدنی را به شماره 09121540640 منعکس کنند. همچنین فیلم و عکس مربوط به تنبیه بدنی را نیز می‌توانند به این شماره ارسال کنند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری تسنیم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!