جزئیات تغییرات انتخاب رشته از زبان سخنگوی آموزش و پرورش تهران

مسعود ثقفی در گفتگو با خبرنگار اطلاعات، پیش از هر چیزی توجه دانش آموزان و اولیای آنان را به دفترچه‌ای جلب کرد که در سایت اداره کل آموزش و پرورش تهران به نشانی tehranedu.ir در بخش راهنمای هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم منتشر شده است.

وی افزود: این دفترچه تمامی اطلاعات لازم برای آگاهی دانش‌آموزان و والدین آنها برای انتخاب شاخه و رشته تحصیلی و انتخاب مدرسه مناسب در چارچوب ضوابط و مقررات هدایت تحصیلی، وضعیت مدارس دولتی و مدارس هیات ‌امنایی موجود و محدوده جغرافیایی ثبت‌نام در هر یک از آنها را  ارائه کرده است.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: در این دفترچه اطلاعاتی درباره کلیات هدایت تحصیلی و فرایند محاسبه امتیاز نهایی و جدول مواد دروس دوره متوسطه دوم ارائه شده است. ثقفی ادامه داد: جدول رشته محل‌‌ها، مختصات و محدوده ثبت‌نام، ‌دبیرستان‌های نظری، هنرستان‌های فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش شامل تمامی مدارس دولتی و هیات امنایی از دیگر اطلاعات این دفترچه است.

به گفته سخنگوی آموزش و پرورش تهران نمونه برگ‌های ثبت‌نام در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های دولتی و هیات امنایی از جمله گواهی ثبت‌نام،‌ نمونه برگ اعلام تغییر محل سکونت، جدول زمان‌بندی ثبت‌نام مدارس و راهنمای آدرس و تلفن دبیرستان‌ها و هنرستان‌های دولتی و هیات امنایی هم در این دفترچه آورده شده است.

وی افزود: ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی و هیات امنایی رایگان است و پرداخت هرگونه هزینه در این مدارس مشروط است به کلاس‌های فوق برنامه که شرکت در آن‌ها اختیاری است و پس از شروع سال تحصیلی تعیین و ابلاغ می‌شود.

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران تاکید کرد: دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در هر یک از رشته‌های تحصیلی تا 31 اردیبهشت وقت دارند برگه  تقاضای ثبت‌نام را از دفتر مدرسه محل تحصیل خود دریافت کرده، پس از تکمیل، آن را به مدیرمدرسه تحویل دهند. مدیرمدرسه نیز موظف است هر دانش‌آموز را براساس فرم هدایت تحصیلی، ظرفیت هر رشته محل، محدوده جغرافیایی محل سکونت و تایید ستاد ثبت‌نام منطقه، به مدرسه مورد‌نظر معرفی کند.

ثقفی یاد‌آور شد: در فرم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید شش ملاک درآن لحاظ شود. ازجمله نظر دانش‌آموز، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، عملکرد تحصیلی و نمرات درسی، نظر والدین، نظر معلمان و اظهارنظر مشاور مدرسه. علاوه بر اینها این که امکانات اجرایی آموزش و پرورش تا چه حد اجازه جذب دانش‌آموز در رشته‌ای خاص را می‌دهد و این که جامعه بیشتر به چه رشته‌هایی نیاز دارد نیز دو عاملی است که در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

 

کلمات کلیدی: نظر دانش‌آموز | نتایج آزمون های مشاوره ای | عملکرد تحصیلی و نمرات درسی | نظر والدین | نظر معلمان | اظهارنظر مشاور مدرسه

 

منبع دریافت این مطلب : اطلاعات

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!