چگونه به فرزند خود برای آمادگی در امتحان ها و آزمون ها کمک کنیم؟


· هیچ آزمونی تصویر کاملی از توانایی ها و استعدادهای فرزند شما به دست نمی دهد. بنابراین موفق نشدن در یک امتحان نشان دهنده بی استعدادی در همه زمینه ها نیست.

· نشان دهید بچه ها را برای خودشان دوست دارید و ضعف درسی یا نمره کم باعث کم شدن علاقه و محبت شما به آنها نمی شود.

· بهترین راه کاهش اضطراب آزمون ، آمادگی است. دانش آموزانی که با برنامه ای حساب شده ، خود را از قبل برای آزمون آماده می کنند، کمتر اضطراب دارند.

· یکی از جنبه های آمادگی برای آزمون ها آشنایی است. دانش آموزانی که با نوع سوال ها ، نحوه پاسخ دادن به آنها ، زمان آزمون و مشخصات دیگر آزمون آشنا هستند ، آرامش بیشتری دارند و بهتر عمل می کنند.

· والدین می توانند با آگاهی از اطلاعات و اخبار آزمون ها که در رسانه های مختلف ارائه می شود، در وی امنیت خاطر ایجاد کنند.

· باید به فرزندتان بیاموزید که فکر کردن به نتیجه ، قبل از شرکت در آزمون کار بی فایده ای است. قبل از آزمون و هنگام شرکت در آزمون تنها وظیفه ما حداکثر تلاش است. نتیجه خود به خود مشخص خواهد شد.

کارهایی که شما می توانید انجام دهید.

· آگاهی از جنبه های مختلف امتحان یکی از ضرورت های آماده شدن در امتحان است. در ابتدای هر سال تحصیلی تاریخ امتحان های مهم را روی تقویمی علامت بزنید و به فرزندتان کمک کنید تا برای آمادگی در آنها برنامه ریزی کنید.

 

منبع دریافت این مطلب : مبتکران

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!