آموزش ساخت خمیر بازی کودک

آموزش ساخت خمیر بازی کودک

آرد 1 لیوان . آب جوش 1 لیوان . پودر ژله 1 بسته . نمک 2 قاشق غذاخوری

کرم تارتار 2 قاشق غذاخوری . روغن مایع 2 قاشق غذاخوری . رنگ خوراکی مقدار لازم

تمام مواد ( پودر ژله ، آرد ، آب جوش ، نمک ، کرم تار تار ، روغن مایع ) را باهم مخلوط کنید و داخل قابلمه ای بریزید و  روی حرارت متوسط قرار دهید ، آنقدر هم بزنید تا مواد به شکل خمیری نرم شوند.

روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید ، صبر کنید تا خمیر سرد شود سپس با دست شروع به ورز دادن کنید ( اگر خمیر پس از ورز دادن چسبنده است کمی آرد به ان اضافه کنید ) ، در این مرحله میتوانید مقداری رنگ خوراکی به خمیر اضافه کنید.

با این روش میتوانید خمیر در رنگ های متنوعی تهیه کنید ، این خمیر برای کودک بی ضرر بوده و با خیالی آسوده میتوانید از بازی کودک تان لذت ببرید.

 

نکته ها : خمیر را پس از بازی کودک داخل ظرف دربسته یا کیسه فریزر قرار دهید و هواگیری کنید ، این خمیر تا هفته ها داخل یخچال ماندگاری دارد ، پس از خروج از یخچال و پیش از استفاده مجدد خمیر را ورز دهید تا نرم شود.

روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید ، صبر کنید تا خمیر سرد شود سپس با دست شروع به ورز دادن کنید ( اگر خمیر پس از ورز دادن چسبنده است کمی آرد به ان اضافه کنید ) ، در این مرحله میتوانید مقداری رنگ خوراکی به خمیر اضافه کنید.

با این روش میتوانید خمیر در رنگ های متنوعی تهیه کنید ، این خمیر برای کودک بی ضرر بوده و با خیالی آسوده میتوانید از بازی کودک تان لذت ببرید.

نکته ها : خمیر را پس از بازی کودک داخل ظرف دربسته یا کیسه فریزر قرار دهید و هواگیری کنید ، این خمیر تا هفته ها داخل یخچال ماندگاری دارد ، پس از خروج از یخچال و پیش از استفاده مجدد خمیر را ورز دهید تا نرم شود.

کلمات کلیدی : آموزش ساخت خمیر بازی رنگی | آموزش کاردستی کودک | خمیر بازی | خمیر رنگی | کاردستی کودک

 

منبع دریافت این مطلب : ایران کوک

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!