هدایت تحصیلی، فرصت‎ انتخاب را برای دانش آموزان فراهم می کند

به گزارش تیزلند و به نقل از استان اصفهان، علی زرافشان در گردهمایی دوره آموزشی، شناسایی و هدایتاستعدادهای دانش آموزان دوره اول متوسطه استان های کشور که در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، با بیان این که امروز کمتر فرصت انتخاب برای دانش آموزان فراهم می شود، اظهارکرد: براساس هدایت تحصیلی و رویکردی که در سند تحول بنیادین آمده است، باید دانش‎آموزان را در موقعیت قرار دهیم و انتخاب را به خود دانش آموزان واگذار کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز هدف بلندی در نظام هدایت تحصیلی، شغلی و زندگی دانش آموزان وجود دارد یعنی نظام مشاوره‎ای که باید مبتنی بر سند تحول برنامه‎ریزی شود.

وی با بیان اینکه فرصت برای ایجاد مهارت انتخاب گری دانش‎آموزان طولانی نیست، خاطرنشان کرد: امسال در آستانه تغییر بزرگی قرار داریم که علی رغم تاخیرات مربوطه، قدم اول این تصمیم‎گیری تعیین تکلیف نسبت به شاخه‎ها، و تکلیف هدایت تحصیلی بود.

زرافشان افزود: تغییری که امسال با آن مواجه هستیم، در یک جابجایی بین دوره دوم و دوره اول متوسطه اتفاق افتاده است و براساس مصوبات برنامه درسی ملی، هدایت تحصیلی باید در پایان این دوره صورت می گرفت و در دوره دوم متوسطه از پایه دهم وارد شاخه‎های و رشته‎ها می‎شدند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز با توجه به اینکه باید به سمت رشته‎ها و مهارت‎های مورد نیاز کشور پیش برویم، خوشبختانه در مباحث مربوط به هدایت تحصیلی و تخصص‎ها نیز برمبنای نیازهای کشور تعیین شده‎اند.

وی ادامه داد: هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش کشورمان باید به سمتی باشد که زمینه تخصص‌هایی که آینده کشور به آنها نیاز دارد را دردوره متوسطه ایجاد کنیم.

زرافشان، هدایت تحصیلی را نقطه بهینه بین استعداد و علاقه، امکانات و نیازدانست و افزود: در هدایت تحصیلی باید به همه موارد توجه شود به طوری که استعداد و علاقه نیز یک طیف محسوب می‌شود.

 

منبع دریافت این مطلب : پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!