شاخص های اخذ شهریه در مدارس غیردولتی تعیین شد

به گزارش  تیزلند، به نقل از مجله خبری فرهنگیان ،مجتبی زینی وند اظهار کرد: در دو سال گذشته الگوی شهریه در مدارس غیردولتی براساس میزان هزینه تمام شده مدارس تدوین شده بود و در سال 95 به صورت رسمی با آسیب ‌شناسی، این الگو به کل کشور ابلاغ شد که بر این اساس برای تمام مدارس غیردولتی شهریه مصوب، تعیین شد.

وی افزود: کیفیت بخشی الگوی اخذ شهریه در مدارس غیردولتی برای شاخص های تعیین شده در سال جدید تحصیلی از جمله عملکرد آموزشی و پژوهشی، عملکرد تربیتی و پرورشی و اداری و پشتیبانی خواهد بود.

زینی وند گفت: در سالجاری برای اخذ شهریه مدارس غیر دولتی چند کار انجام شده که چک ها باید در وجه مدرسه ای که دانش آموز در آن ثبت نام کرده و یا اینکه چنانچه شهریه بطوری نقدی پرداخت خواهد شد، باید از طریق دستگاههای خودپردازی که با نام مدرسه تعریف شده باشد و رسید به ولی دانش آموز پرداخت شود، که توصیه می شود اولیا از دادن وجه نقد به مدارس جدا خودداری کنند.

وی افزود: براساس الگوی اعلام شده، دریافت وجه اضافه در مدارس غیر دولتی خلاف است و مدارس حق گرفتن مبلغ اضافه ندارند.

زینی وند، درمورد تقسیط شهریه ها در مدارس غیردولتی نیز گفت: پرداخت مرحله ای شهریه در این مدارس با هماهنگی اولیای دانش آموزان و مدیران مانعی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که می توان برای پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی از بانک ها بهره گرفت، ‌افزود: در این خصوص تاکنون برنامه ریزی برای کمک بانک ها و پرداخت وام به خانواده دانش آموزان برای پرداخت شهریه نشده است.

‌وی گفت: براساس مصوبه ابلاغی با توجه به رشد 15 درصدی شهریه در مقطع پیش دانشگاهی، کمترین میزان شهریه 45 میلیون ریال و بیشترین آن 105 میلیون ریال است.

وی کمترین میزان شهریه در دوره ابتدایی در مدارس غیر دولتی شهر تهران را 22 میلیون ریال و حداکثر 55 میلیون ریال،‌ دوره متوسطه اول حداکثر 68 میلیون ریال و حداقل حدود 30 میلیون ریال و در دوره متوسطه دوم تهران حداکثر 85 میلیون ریال و حداقل 37 میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازرسین این اداره ناظر بر روند ثبت نام ها خواهند بود، ‌افزود: مصوبه به تمامی مدارس غیر دولتی کشور ابلاغ شده و تمامی شهریه ها براساس نرخ استانی خواهد بود و هیچگونه اخذ شهریه غیرمتعارفی از دانش آموزان که تمایل دارند در این دسته مدارس ثبت نام کنند وجود ندارد و چنانچه در روند ثبت نام دانش آموزی مورد خلافی مشاهده شود با آن به شدت برخورد خواهد شد.

 

منبع دریافت این مطلب : مجله خبری فرهنگیان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!