هوشتان را از کودکی بالا ببرید

محمود بیات روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هوش یک پدیده ذاتی در افراد بوده که از کودکی تحت تاثیر عواملی محیطی و فراهم شدن محرک‌های لازم برای پرورش استعداد، باعث افزایش هوش نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی بازی‌های کودکانه مانند نقاشی، خمیر و شن بازی تا قبل از پنج سالگی در پرورش هوش کودک موثر بوده زیرا در این سن نیز هوش به عد ثابتی رسیده و نباید آن‌ها در تمام کارها توسط والدین منع شوند.

این روانشناس افزود: قدرت تکلم با هوش رابطه مستقیمی داشته و کودکان باید در سن یک سالگی کلمه و در یک و نیم سالگی قادر به گفتن جملات ساده بوده و در غیر این صورت باید به پزشک مراجعه شود، بعضا کودکانی که زودتر از یک سال شروع به ادای کلمات کرده‌اند، هوش بالاتری نسبت به سایر همسالان خود دارند.

بیات در پایان خاطر نشان کرد: معمولا بیش فعال بودن کودک ربطی به هوش او نداشته و والدین باید استعدادهای فرزند خود را شناخته و کمک کنند تا در همان زمینه شکوفا شده و البته نباید فراموش شود که کلاس‌ها و بسته‌های افزایش هوش هرگز نمی‌تواند جای روابط عاطفی میان والدین و کودک را گفته زیرا کمک زیادی در افزایش هوش خواهد داشت.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!