روش های مناسب در مواجهه با ناکامی تحصیلی

1- به نوجوان بیاموزیم از عادت های ذهنی و فیزیکی روزمره و همیشگی خود فاصله بگیرد که این گونه رفته رفته دنیای جدید و پر نشاطی را تجربه می کند و در زندگی و کارهای شخصی خلاق تر می شود .

2- به او اجازه دهیم با هیجان های خود رشد کند ، احساسات خودرابشناسدو آنها رابپزیرد .

3- به عقیده متخصصان نوشتن ساده هیجانات و احساسات بر روی کاغذ ، موجب تسکین فشارهای روانی ( مثالاً مشکلات تحصیلی ، خانوادگی و ... )

4- با گو ش دادن وتوجه به گفته های نوجوان ( گوش دادن دقیق به گفته های مهم و جزئی او ) و فراهم آوردن امکاناتی که او از طریق ابراز وجود و نشان دادن مهارت هایش احساس توانایی غلبه بر محیط کند ، عزت نفس پیدا کرده ، فعال تر می شود ، خود را ارزشمند می بابد و احساس مثبت بودن می کند.

5- با درک شرایط روحی او ، خود به خود بسیاری از مشکلات حل می شود .

6- انتظارات بیش از حد توانایی نوجوان ، او را رنج می دهد ، هنر شما والدین عزیز ، شناسایی توانایی ها و تقویت آن هاست (هماهنگی سطح توانایی های عمومی و استعدادهای ویژه و خاص او )

7- به او یاد آوری کنید که با دادن برنامه های مثبت و واژه ها و جملات مثبت به ذهن ، ذهن بر اساس آن ها برنامه ریزی می کند و شاهد نتایج مثبت آن درزندگی اش خواهد بود .

8- با عملکردمان به او بیاموزیم مطالعه برای یادگیری است نه سرگرمی . مثل درمیان گذاشتن اطلاعاتی که از مطالعه خود به دست آورده اید .

9- پیش دوستانش با او محترمانه رفتار کنید و هرگز او را نزد دوستانش تحقیر نکنید ، او رادعوت کنید تا با شما غذا بخورد و سر سفره از نصیحت و سفارش یا سرزنش و ملامت بپرهیزید .

10- خود رابه عنوان محرم اسرار او و طرف قابل اعتماد یک گفت و گوی سالم و بی تنش معرفی کنید و اطلاعات و آموزش دهید .

11- دادن اطلاعات درست ، اولین قدم موفقیت تحصیلی است .

12- با تکیه بر مهارت ها و توانایی های مثبت او و تجربه های موفقیت آمیزش ، احساس خود باوری و اعتماد به نفس را در او تقویت می کنید.

 

منبع دریافت این مطلب : مبتکران

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!