معماهای جالب در جشن پایانی ششمین دوره ریاضیات کانگورو

ریاضیات کانگورو یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ترویج ریاضیات در دنیاست که با هدف ارتقای درک ریاضی دانش‌آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانهٔ ریاضی در بیش از 70 کشور جهان برگزار می‌شود. روز ریاضیات کانگورو، در حقیقت روز جشن گرفتن برای ریاضیات است.

در روز ریاضیات کانگورو علاوه بر فعالیت‌های شادی‌آفرین و تفریحات ریاضی، یک مسابقه نیز برگزار می‌شود. مسئله‌های این مسابقه فقط برای سنجش آموخته‌های ریاضی دانش‌آموزان طراحی نشده‌اند، بلکه هدف اصلی آن‌ها به‌کارگیری توانمندی دانش‌آموزان در حل خلاقانهٔ مسئله است. در حقیقت دانش‌آموزان در روز ریاضیات کانگورو مسئله‌هایی را حل می‌کنند که جایشان در کلاس‌های ریاضی مدرسه خالی است؛ مسئله‌هایی که دانش‌آموزان با حل آن‌ها به قدرت تفکر و خلاقیت خود پی می‌برند و از به‌کارگیری توانمندی‌های خود شادمان می‌شوند.

کشور ایران از سال 2008 به عضویت «انجمن کانگورو بدون مرز» در آمد و موسسهٔ علمی فرهنگی فاطمی به عنوان نمایندهٔ رسمی این انجمن در ایران شناخته شد. دبیرخانهٔ ریاضیات کانگورو برگزاری این رویداد جهانی را در ایران بر عهده دارد.

 

فیلم زیر مربوط به سخنرانی "دکتر حسین شاه محمد" استاد موسسه تکنولوژی راچستر نیویورک، در جشن پایانی ششمین دوره ریاضیات کانگورو در ایران در 15 مردادماه 1393 می باشد.

در این فیلم دکتر شاه محمد به طرح معماهایی می پردازند و از حاضرین میخواهند که به معماها پاسخ دهند.

 

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : ریاضیات کانگورو در ایران

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!