راهکارهایی برای رهایی از بی حوصلگی

بابک نایینی روان شناس، درباره دلایل بی حوصلگی گفت: معمولا اغلب بی حوصلگی ها حاصل نداشتن انگیزه است. افرادی که نشاط کافی ندارند و احساس می کنند هیچ چیزی خوشحالشان نمی کند یا روند فعالیت هایشان کند شده است، کسل و بی حوصله می شوند.

وی افزود: نداشتن هدف و سرکوب شدن علایق و خواسته ها نیز از دیگر دلایل رکود و بی حالی افراد است. زمانی که احساس می کنیم در زندگی پیشرفت نمی کنیم و به آرزوهایمان نمی رسیم به طبع شادابی روحی خود را نیز از دست می دهیم.

نایینی در ادامه گفت: برای رفع این حالت گاهی لازم است تغییری در زندگی مان ایجاد کنیم. این تغییرات لزوما نباید اساسی و بنیادین باشند. تغییرات مفید همیشه خوب است هرچند کوچک و جزئی باشد؛ مثل تنوع دادن به فعالیت های روزانه، یک سفر چند روزه یا انجام کاری که مدت ها بود دوست داشتیم آن را انجام دهیم.

این کارشناس بیان کرد: از روشهای دیگر رهایی از رخوت ، تعیین هدف در زندگی است . زمانی که ما اهدافی برای خودمان تعیین کنیم قاعدتا برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد و این تلاش مداوم باعث سرزندگی ما خواهد شد.

نایینی تصریح کرد: برای داشتن شادابی و نشاط درونی بهتر است حس مفید بودن را در خود افزایش دهیم برای این کار میتوانیم با عضویت در کمپین هایی با اهداف بشردوستانه یا شرکت در مراسم های خیریه ، این احساس را در خودمان تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: برای رفع اینگونه اختلال ها باید از ذهن و درون خودمان آغاز کنیم و سعی کنیم منشا تنش ها را شناسایی کرده و آن را از بین ببریم.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!