بهترین برنامه برای تعطیلات تابستان

علی زمانی برنامه ریز و مشاور تحصیلی ، با اشاره به نحوه گذراندن اوقات فراغت بویژه در فصل تابستان اظهار داشت: فصل تابستان برای کودکان و نوجوانان، نوید گذراندن اوقاتی شاد و مفرح و دور از روال عادی فصول دیگر را در پی دارد.

وی افزود: خانواده ها به مقتضای موقعیت و شرایطی که دارند برنامه های مختلفی برای فرزندانشان در نظر می گیرند، اما هنوز مفهوم اوقات فراغت برای برخی افراد روشن نیست و نمی دانند چگونه باید از آن استفاده بهینه را ببرند. اما می توان با برنامه ریزی مناسب، تعطیلات خوب و مفیدی را برای دانش آموزان در نظر گرفت.

زمانی در ادامه گفت: فعالیت های هنری از جمله گزینه هایی است که می تواند انتخاب مناسبی برای گذراندن تعطیلات باشد. برای این کار بهتر است از بچه ها بخواهیم فهرستی از علاقه مندی های خود تهیه کرده و بنا به اولویت و توانایی های خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

این کارشناس تصریح کرد: از دیگر برنامه های مفید برای ایام تعطیلات نوجوانان، شرکت در کلاس های ورزشی است. بهتر است فرزندانمان حداقل در یکی از رشته های ورزشی مثل شنا، ورزش های رزمی یا بازی های گروهی و تیمی مهارت کافی را به دست آورد.

وی بیان کرد: کسب مهارت در رشته های فنی به ویژه برای پسران می تواند مفید و کاربردی باشد، که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، در آینده شغلی آنها نیز موثر واقع شود.

زمانی در ادامه بیان داشت: شرکت در فعالیت های گروهی مثل عضویت در هلال احمر و فرا گرفتن کمک های اولیه هم می تواند انتخاب مناسبی برای سپری کردن تابستان باشد.

این کارشناس در پایان گفت: در طول زمان تعطیلات بهتر است از فرزندانمان بخواهیم در کارهای خانه به اعضای خانواده کمک کرده و به اصطلاح " باری از دوش خانواده بردارد" . این کار به تقویت حس مسئولیت پذیری کودکان و نوجوانان کمک کرده و روحیه همکاری و همدلی را در آنها افزایش می دهد.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!