آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه های «هفتم» و «دهم» در مدارس شاهد از اول تیر ماه

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسین کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان ورودی متوسطه اول (پایه هفتم) و ورودی متوسطه دوم (پایه دهم) در مدارس شاهد، اظهار داشت: از اول تیر به مدت 2 هفته، سیستم سجا (سامانه جامع مدارس شاهد)http://saja.medu.ir باز بوده و ثبت‌نام دانش‌آموزان این پایه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در مدارس شاهد به خصوص برای ورودی‌های مقاطع، بدون ثبت در سامانه سجا امکان‌پذیر نیست و باید حتماً خانواده‌ها فرزندان خود را در این سامانه ثبت‌نام کرده و امتیازات لازم را کسب کنند تا پذیرفته شوند و بعد این اسامی به سیستم ثبت‌نام سناد (سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان) وارد خواهد شد.

کفراشی افزود: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه‌ نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم تا ثبت‌نام آنها نیز از طریق سامانه سجا صورت گیرد و ثبت‌نام همه دانش‌آموزان چه آنهایی که ورودی پایه‌ها هستند و یا مربوط به میان پایه، به صورت منسجم از طریق سامانه انجام شود تا به خوبی رصد و مدیریت شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته یکی از افتخارات ما این بود که مسئولان بنیاد شهید و ایثارگران در جلسات متعدد بارها اعلام کردند که سال گذشته اولین سالی بود که هیچ اعتراضی در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان از سوی خانواده‌های ایثارگران به بنیاد شهید صورت نگرفته است.

وی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی یادآور شد: مقطع پیش‌دانشگاهی به عنوان میان‌پایه محسوب می‌شود و ثبت‌نام دانش‌آموزان براساس ظرفیت خالی مدرسه است.

کفراشی اضافه کرد: دانش‌آموزانی که در پایه سوم متوسطه هستند، به عنوان دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی محسوب شده و در مدارس پذیرفته می‌شوند و اگر ظرفیت خالی در این مدارس وجود داشته باشد، مدیران می‌توانند با حفظ اولویت دانش‌آموزان خانواده‌های ایثارگر، افرادی را جایگزین کنند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی گفت: فرصت ثبت‌نام وجود دارد؛ ثبت‌نام میان پایه‌ها از زمان پایان امتحانات است و حداقل باید یک ماه تا 45 روز از آن زمان گذشته باشد؛ چرا که نقل و انتقالات خانواده‌ها در تابستان انجام می‌شود و این جابجایی نیز برای دانش‌آموزان وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای نمونه ایثارگری که از شهرستان به تهران می‌آید و در طرح شاهد است، باید ظرفیت لازم را برای دانش‌آموزش در مدارس شاهد و در نزدیک‌ترین محل زندگی‌اش ایجاد کنیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!