با برنامه ریزی در تابستان آرامش بیش تری خواهید داشت

همه‌ی دانش‌آموزان موفق برای رسیدن به هدف خود به فکر آینده‌ی خود هستند و آینده را در نظر می‌گیرند. ویژگی‌های دانش‌آموزان موفق این است که زمانی که تعداد کمتری از دانش‌آموزان درس می‌خوانند آن‌ها تلاش می‌کنند گذشته‌ی مطالعاتی خود را با خواندن دقیق‌تر درس‌ها و رفع اشکالات قبلی جبران ‌کنند؛ یعنی در تابستان برنامه‌ی نگاه به گذشته دارند. هم‌چنین چند درسی را که باید در سال آینده بخوانند از تابستان شروع می‌کنند و این فرصت عالی است؛ زیرا ذهن آمادگی لازم برای تثبیت بیش‌تر و بهتر مطالب را در آینده دارد. در مدرسه به دانش‌آموزان توصیه می‌شود که قبل از تدریس معلم پیش‌خوانی کنند و مطالعه بر روی مطالب جدید داشته باشند. این کار برای آمادگی بهتر ذهن برای تثبیت آموخته‌ها و یادگیری دقیق‌تر مطالب است. اگر شما برای چند درس آینده‌ی خود از تابستان برنامه‌ریزی کنید علاوه بر آن‌که ذهن شما برای مطالب آشنا می‌شود فواید زیر را هم دارد:

1- درس را بیش‌تر و بهتر نسبت به هم‌کلاسی‌های‌تان خوانده‌اید؛ بنابراین در کلاس مطالب را دقیق‌تر و سریع‌تر می‌آموزید.

2- مطالب با تکرار بیش‌تر در ذهن شما ماندگارتر خواهد شد.

3- اعتمادبه‌نفس و انگیزه‌ی درسی شما برای آینده افزایش می‌یابد.

4- مطالب یادگرفته در تابستان را از طریق آزمون‌های تابستان مورد آزمایش قرار داده‌اید و می‌دانید که بی‌دقتی و اشکالات شما مربوط به چه مباحثی است.

5- اگر بدانیم که مقدمات کاری که می‌خواهیم انجام دهیم فراهم است با خیالی راحت‌تر به ادامه‌ی کار فکر می‌کنیم و این سبب آرامش و اعتمادبه‌نفس می‌شود. دانش‌آموزان کانونی در تابستان با پیشروی بر اساس برنامه‌ی راهبردی زمینه را برای ایجاد آرامش و اعتمادبه‌نفس خود ایجاد می‌کنند.

اگر تلاش کنید نتیجه می‌گیرید و تلاش شما باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده باشد و تلاشی که بدون برنامه‌ریزی و آگاهی باشد، نتیجه‌ی مطلوبی نخواهد داشت. اکنون که راه درست را انتخاب کرده‌اید تلاش خود را افزایش دهید.

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!