مشارکت3میلیونی در طرح پرسش مهر رئیس جمهور

به گزارش تیزلند،به نقل از خبرگزاری پانا ؛ حمیدرضا کفاش امروز 29 تیرماه 95 در مراسم اختتامیه پرسش مهر شانزدهم رئیس جمهور که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد با ارائه گزارشی از کلیه فعالیتهای کنگره پرسش مهر از مهرماه 94 تا امروز از فعالیت های معاونت پرورشی در مراحل مختلف این فراخوان سخن گفت.

وی اظهار داشت : امروز 16 سال از اولین پرسش مهر رئیس جمهور سپری می شود و اکنون دیگر پرسش مهر از برنامه های پویا و پایدار در آموزش و پرورش است.رئیس جمهور محترم سوال فرمودند به نظر شما بعد از توافق هسته ای چه فرصتهایی پیش روی ما است و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت استفاده کرد. بلافاصله بعد از طرح سوال ، وزیرمحترممان دستور دادند ستاد پرسش مهر با همه توان آموزش و پرورش تشکیل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پس از این فرمان ستادهای پرسش مهر در استان ها و مناطق و مدارس کشور آغاز به کار کرد. پژوهشگران، شاعران، داستان نویسان، سخنوران، کاربران فضای مجازی، طراحان، گرافیستها ، فیلمسازان و هنرمندان طرحی نو در انداختند و در این فراخوان بزرگ شرکت کردند .

وی سپس به مراحل بعد از فراخوان و آثار ارسالی به کنگره پرداخت و گفت: مجموعا در سطح کشور بیش از 719 جلسه تشکیل و با تشکیل کارگروه های مختلف این حرکت بزرگ ساماندهی و در بخشهای مختلف کار در سطح کشور شروع شد. فراخوان همایش های فصل حضور در مناطق مختلف کشور منتشر و سپس 704 همایش برای تبیین ابعاد توافق هسته ای برگزار شد.

کفاش ادامه داد: نتیجه این حضور پررنگ شرکت بزرگ عزیزانمان در بخشهای مختلف است که در مجموع 3 میلیون و 219 هزار و 494 نفر دانش آموز، معلم، دانشجو معلم و اولیای دانش آموز اثر آفریدند. مجموعه این آثار در نمایشگاهی که در ورودی سالن اجلاس تعبیه شده در معرض دید قرار دارد.

وی با اشاره به شرکت مدارس کشور در فراخوان پرسش مهر گفت: 260 اثر از طرف همکارانمان در مدارس خارج از کشور ارسال شد و فرهنگیان عزیز داخل هم با یک هزار و 586 اثر از دانشگاه فرهنگیان به دبیرخانه ارسال کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مراحل نهایی انتخاب آثار پرداخت و گفت: در نهایت 213 اثر به عنوان آثار برگزیده ملی انتخاب و معرفی شدند که امرور در این اجلاس مهم به نمایندگی از جمعیت 2 میلیون نفری شرکت کننده در این فراخوان لوح تقدیر را دریافت خواهند کرد.

کفاش در پایان این گزارش اظهار داشت: بگذار افرادی که از رانت های تحریم استفاده می کردند هر چه می خواهند بگویند، بگذار پیروزی ملت ایران را کوچک ببینند. اما پیرو این جمله رئیس جمهور محبوبمان که فرمودند" عده ای تنها هنرشان دمیدن روح یاس در جامعه است" و آقای صالحی رئیس محترم سازمان انرژی اتمی که فرمودند "بسته شدن پرونده هسته ای شبیه معجزه بود" بگذار کسانیکه نمی توانند حرکت بزرگ ملت ایران را ببینند این حرکت بزرگ جهانی را هیچ بدانند. قطع و یقین این جمعیت بزرگ، پرسش مهر 17در سال چهارم دولت تدبیر و امید رقم خواهند زد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!