دانشگاه هنر

تاریخچه و معرفی :

دانشگاه هنر بزرگترین مرکز آموزش عالی رشته های هنری در ایران است . مرحله تاسیس و شکل گیری اولیه دانشگاه به سال 1358 برمی گردد. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به منظور پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری جامعه اسلامی و گسترش هنرهای گوناگون به ویژه هنرهای اسلامی ، همچنین تعلیم و تربیت نیروی هنری و فرهنگی مومن به فرهنگ اسلامی ، بومی و سنتی و آشنا ساختن این نیروها با فرهنگ کهن ایران ، اسلام و جهان ، ایجاد یک مرکز آموزش عالی هـنر در برنامه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قرار گـرفت . به همیـن منـظور در پی ادغـام پنج موسـسه آمـوزشی هنـر قبـل از انقـلاب (دانشگاه فارابی ، دانشکده هنرهای تزئینی ، دانشکده هنرهای دراماتیک ، هنرستان عالی موسیقی و هنرکده موسیقی ملی ) و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، مجتمع دانشگاهی هنر در سال 1358 بوجود آمد، و در سال 1362 بازگشایی و رسماً به فعالیت پرداخت.

 

با گسترش وتوسعه کمی وکیفی فعالیتهای آموزشی وپژوهشی دانشگاه از جمله ایجاد رشته های متعدد درمقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد ورشد جمعیت دانشجویی این مجتمع بر اساس مصوبه شورای گسـترش آموزش عالی از سال 1370 به دانشگاه هنر تغییر نام یافت و با چهار دانشکده هنرهای کاربردی ، هنرهای تجسمی ، سینما و تئاتر و پردیس اصفهان فعالیت خود را ادامه داد.

دانشکده موسیقی در سال 1373 و دانشکده معماری و شهرسازی در سال 1380 پس از اخذ مجوز به مجموعه دانشکده های دانشگاه هنر افزوده شدند. دانشکده پردیس اصفهان نیز از سال 1379 بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی از مجموعه دانشگاه هنر منتزع شد. این دانشگاه در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی نیز گامهایی موثر برداشته است که از اهم آنها می توان به برنامه ریزی و برگزاری دوره دکترای پژوهش هنر برای اولین بار در کشور توسط این دانشگاه اشاره کرد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : دانشگاه هنر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!