آغاز سنجش سلامت «پیش دبستانی ها» از 15 مرداد

به گزارش  تیزلند، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران , رخساره فضلی، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای خرداد ماه همزمان با فصل ثبت نام مدارس برای کودکان شش سال انجام شد .

وی افزود: از امسال پیش‌دبستانی‌های پنج سال تمام یک سال زودتر می‌توانند به پایگاه‌ها مراجعه و تحت غربالگری طرح سنجش قرار بگیرند، البته به علت آنکه ظرفیت پایگاه‌های انجام سنجش هر دو گروه را پاسخگو نبود، قرار شد سنجش پیش دبستانی‌ها از 15 مردادماه که میزان مراجعه نوآموزان اول دبستانی کاهش می‌یابد، در دستور کار قرار گرفته و شروع شود .

فضلیبا بیان اینکه امسال با برآوردهای ما 400 تا 500 هزار کودک پنج سال تمام (حدود 50 درصد جامعه هدف) را سنجش خواهیم کرد،آغاز سنجش سلامت «پیش دبستانی ها» از 15 مرداد گفت: هزینه‌های سنجش این کودکان نیز همانند نوآموزان بدو وروداست و تفاوتی ندارد .

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکان پیش دبستانی که تحت این غربالگری قرار می‌گیرند از انجام مجدد آن در سال آینده برای ورود به دبستان معاف هستند، گفت: اطلاعات سنجش در سامانه‌های مربوط که در سازمان استثنایی آماده شده به ثبت می‌رسد و مشخص است .

وی افزود: پس از پایان سنجش، برای کودکان شناسایی شده دارای مشکل اعم از اختلالات یادگیری، شنوایی، بینایی و ... برنامه جدی خواهیم داشت. این کودکان را در طول یکسال دوره پیش‌دبستانی رها نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم با انجام مداخلات لازم آنها را برای ورود به مدرسه آماده کنیم .

 

منبع دریافت این مطلب : آموزش و پرورش تهران

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!