شهریه مدرسه تیزهوشان چقدر است؟

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان کمتر از یک هفته از آغاز ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی می گذرد و همچون سال های گذشته خانواده ها با مشکل پرداخت شهریه مواجهند.

در حالی که بسیاری از خانواده‌ها از پس هزینه فرزندشان در مدارس دولتی عادی برنمی‌آیند، دانش‌آموزانی هستند که بیش از ده‌ها میلیون تومان شهریه را تنها برای یک دوره تحصیل پرداخت می‌کنند. استفاده از معلمان باتجربه و باسابقه، برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده، گنجاندن برنامه‌های پ‍ژوهشی و تحقیقاتی در آزمایشگاه‌ها، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حضور در دانشگاه و آموزش چندزبان خارجی به شکل همزمان، تنها بخشی از خدماتی است که در مدارس غیر دولتی ارائه می‌شود. خیلی از خانواده‌ها هم با وجود آنکه به سختی از پس هزینه‌های فرزندشان در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی برمی‌آیند، اما سنگینی شهریه ثبت‌نام در این مدارس را تحمل می‌کنند و حاضر نیستند فرزندشان در مدارس دولتی عادی تحصیل کند.

تفاوت درکیفیت و نوع خدمات تحصیلی ارایه شده به دانش آموزان مهمترین دلیل خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیر دولتیاست وضعیتی که در حال حاضر مدارس دولتی را به حاشیه رانده و حالا به سمت مد شدن پیش می رود.

افزایش گلایه خانواده ها از شهریه برخی از مدارس دولتی از نوع هیات امنایی،سمپاد(استعدادهای درخشاننمونه دولتی و شاهد در حالی است که مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از وصول تنها 15 مورد شکایت تا امروز خبر می دهد.

عزل دو مدیر متخلف در پی 15 مورد شکایت

اسفندیار چهاربند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران گفت: به دنبال رسیدگی به تخلفات مدارس تا امروز دو مورد عزل مدیر مدرسه داشتیم و در مراتب دیگر ارسال پرونده به هیات تخلفات اداری، تذکر کتبی و شفاهی و استرداد وجه دریافت شده از دیگر روش های برخورد است .

وی افزود: در اداره کل آموزش و پرورش تهران ستاد ثبت نام داریم که درآن رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مسئولیت رسیدگی به تخلفات مدارس را به عهده دارد همچنین در کنار هر ستاد ثبت نام اصلی در منطقه ، 10 تا 15 ستاد فرعی وجود دارد که آدرس و شماره تماس ستادهای ثبت نام در سایت اداره کل موجود است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران 150 ستاد ثبت نام در تهران وجود دارد که از آغاز زمان ثبت نام مدارس تاامروز تعداد شکایات به 15 مورد رسیده است .

چهاربند با اشاره به اینکه مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) می توانند در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی طبق مصوبه تا سقف 4 میلیون و 900 هزار تومان شهریه دریافت کنند، گفت: دریافت شهریه در مدارس نمونه دولتی و هیات امنایی هم قانونی است .درحال حاضر مدارسی که غیر از مدارس دولتی عادی شهریه دریافت نکنند غیر متعارف است و تنها تعداد محدودی مدارس دولتی عادی است که نباید شهریه دریافت کنند.

وی با اشاره به میزان شهریه مدارس دولتی غیر عادی گفت:‌شهریه مدارس تیزهوشان در دوره راهنمایی حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان است در دوره متوسطه دوم 4 میلیون و دویست هزار تومان و دوره پیش دانشگاهی 4 میلیون و 900 هزار تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران مدارس استعدادهای درخشان را گرانترین مدرسه در میان مدارس دولتی نام برد و گفت: شهریه در دوره اول متوسطه این مدارس دومیلیون و 900 هزار تومان ،در دوره دوم متوسطه 4 میلیون و 200 هزار تومان و در پیش دانشگاهی 4 میلیون و 900 هزار تومان است.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!