امکان تغییر رشته برای دانش آموزان پایه دهم

به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود شکوهی دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی ،گفت : 12 اولویت برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بنابراین چنانچه دانش‌آموزی خواستار ادامه تحصیلی در اولویت خود نباشد می‌تواند نسبت به تحصیل در اولویت‌های دیگر متناسب شرایط و ظرفیت منطقه اقدام کند.

وی ادامه داد: ممکن است دانش‌آموزی پیش از آنکه در کلاس درس حاضر شود تصمیم به تغییر رشته بگیرد که این فرایند چنانچه در چارچوب قوانین تعریف شده برای هدایت تحصیلی باشد مانعی ندارد.

شکوهی اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه دهم خواستار تغییر رشته باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق خود مراجعه کرده و در چارچوب فرایند اداری این تغییر رشته را انجام دهند.

دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که دانش‌آموزان هرگز نمی‌توانند رشته‌ای خارج از اولویت‌های دوازده‌گانه خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

گفتنی است فرایند هدایت تحصیلی برای پایه دهم برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و دانش آموزان بر اساس چهار عامل علاقه، استعداد، عملکرد تحصیلی و نظر خود و اولیا ،12 اولویت رشته تحصیلی را اخذ می‌کنند که برای انتخاب نهایی ظرفیت منطقه نیز اهمیت بسزایی در این فرایند دارد.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!