تمهیدات برای رفع مشکل هدایت تحصیلی دانش آموزان

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان امروز با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : در شهرستان سمنان با تشکیل کمیته ویژه هدایت تحصیلی ، زودتر از سایر نقاط کشور کار رسیدگی به درخواست های تجدید نظر انجام و با بررسی 570 اعتراض ، از امروز ثبت نام دانش آموزان در ظرفیت های جدید نظری آغاز شد.

حسین فولادیان با بیان اینکه در این روند با هدف رضایت مندی والدین و دانش آموزان از تمام ظرفیت موجود کلاس ها و نیروی انسانی برای افزایش تعداد پذیرش استفاده شده است افزود : فقط در مدارس استعداد درخشان و تیزهوشان بدلیل محدودیت ملی و تغییر الگوی انتخاب دانش آموزان ظرفیت ها از امسال رو به کاهش است.

به گفته فولادیان ، اکثر دانش آموزان و والدین بعلت کم توجهی به آزمون های هدایت تحصیلی در طول سال تحصیلی گذشته و نرسیدن به معدل میانگین ، به دوره های فنی و حرفه ای معرفی شدند، اما دانش آموزان دارای معدل بالا در بازنگری مجدد برای انتخاب رشته هیچ محدویتی ندارند.

معاون اداره کل آموزش و پروش استان گفت : معدل پذیرش رشته های نظری برای دختران از 20 به 18 و نیم و برای پسران به 17 کاهش یافت تا تعداد متقاضیان پذرفته شده متعادل سازی شود.

تا سال گذشته استان سمنان در بخش متعادل سازی پذیرش رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش نسبت به رشته های نظری با 60 درصد پذیرش بالاتر از میانگین کشوری بود.

هم اکنون درصد پذیرش رشته های نظری به حدود 60 درصد و شاخه های دیگر به حدود 40 درصد رسیده است.

آموزش و پرورش استان اعلام آمادگی کرده است تا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش پر متقاضی، از دانش آموزان معرفی شده در این شاخه ها ثبت نام موقت انجام دهد و در صورت پاسخ مثبت کمیته تجدید نظر شهرستان ها ، این ثبت نام ها لغو و افراد در رشته های نظری مورد علاقه خود نام نویسی کنند.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری صدا و سیما

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!