هدف آموزش از راه دور ایجاد فرصت عادلانه است

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایرنا، گودرز شاهمرادی روز جمعه با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور، دختر، پسر یا مکان خاصی را دربرنمی گیرد، اظهار کرد: مادامی که دانش آموز لازم التعلیم با شرایط ویژه و محدودیت تحصیل وجود داشته باشند، از طریق آموزش از راه دور می توان برای این دسته افراد زمینه ادامه تحصیل را برقرار کرد.

وی با اشاره به تاسیس مدارس آموزش از راه دور از سال 1383 در کشور به طور ویژه برای دانش آموزان پایه های نهم و دهم، افزود: همه افرادی که به نحوی مشکل حضور در مدارس عادی را دارند؛ اعم از دوری یا سختی دسترسی به مدرسه، مشکل خانوادگی و سرپرستی افراد، کودکان کار و معلولان جسمی حرکتی و سربازان، تحت پوشش مدارس از راه دور و حتی نیمه حضوری و غیرحضوری قرار می گیرند.

شاهمرادی گفت: در امضای توافقنامه با سازمان زندان ها، افراد زندانی که از تحصیل بازمانده اند، می توانند با نام نویسی در مدارس آموزش از راه دور نیز تحصیلات خود را ادامه دهند و به عنوان نمونه با گذشت دو سال از این توافقنامه تنها در دو استان مازنداران و یزد حدود 200 نفر زندانی از طریق آموزش از راه دور تحصیلات خود را تکمیل کردند.

وی با بیان اینکه سه روش یادگیری در آموزش از راه دور به مورد اجرا گذاشته می شود، افزود: به دلیل انعطاف در روش آموزش از راه دور، متقاضی با انتخاب شیوه آموزش شنیداری، دیداری یا مجازی می تواند هر واحد درسی را به مدت شش ساعت بگذراند و این فرصت بسیار خوبی برای ادامه تحصیل است.

شاهمرادی گفت: اکنون در هزار و 658 مدرسه در 606 نقطه از کشور، آموزش از راه دور با ظرفیت 200 هزار نفر فعال است که با توجه به وجود مدارس می توان ظرفیت پذیرش دانش آموزان را به سه برابر افزایش داد.

آموزش از راه دور

وی در مورد استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان یکی از مراکزی است که در حال حاضر با توجه به گستردگی مناطق مسکونی آن و دوری از مرکز، مدارس آموزش از راه دور فعالیت مطلوبی دارند بنابراین هدف آموزش و پرورش در این حوزه در راستای کیفیت بخشی در ابعاد آموزشی، حرف نخست را می زند.

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور گفت: بیشتر فضاهای آموزشی در این گونه مدارس استیجاری است بنابراین به این طریق سعی و تلاش شده با بکارگیری از نیروهای توانمند و همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و بازآموزی آخرین روش برای مدیران مدارس، سطح کیفی دوره ها را افزایش دهیم.

شاهمرادی افزود: فرایند آموزشی در این مدارس همه ساله رو به بهبود بوده است به طوری که در سال جدید تحصیلی درصدد هستیم با توسعه فضای الکترونیکی ظرفیت جذب دانش آموزان خارج از کشور و همچنین داخلی را افزایش دهیم تا نسبت به میزان دانش آموزان در مدارس عادی کمتر نباشد.

وی در خصوص برگزاری نخستین جشنواره قلم از سوی اداره کل مدارس آموزش از راه دور در یازدهم ماه جاری، گفت: این جشنواره برای تقدیر از دانش آموزان توانمند و خلاقیت است و در کنار آن به غیر از دانش آموزان از کارهای ارائه شده از سوی خانواده ها و معلمان خلاق و همچنین طرح نگار در قالب برترین کار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره که موجب شکوفایی و کارآفرینی در مدارس شود، در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل خواهد شد.

شاهمرادی با بیان اینکه مهلت نام نویسی در جشنواره تا 20 خرداد ماه گذشته بود، گفت: هزار و 823 طرح و اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 720 طرح ویژه معلمان و 759 طرح دانش آموزی بود که از این تعداد طرح دانش آموزی 438 طرح به بخش خدمات، 76 طرح به بخش صنایع و 245 طرح به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

وی افزود: در بخش طرح نگار نیز که به خاطرات و تجربیات ارزنده در مورد آموزش از راه دور اختصاص دارد، 134 اثر معلمان، 233 اثر دانش آموزان، هفت اثر از اولیاء دانش آموزان و هفت اثر نیز از سوی رسانه ها به دبیرخانه جشنواره رسید.

مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش گفت: آثار برتر از سوی داوران مشخص شده و در روز یازدهم مردادماه از 26 برگزیده کشوری شامل 14 دانش آموز، 9 معلم و 2 رسانه در مدرسه دارالفنون با حضور وزیر آموزش و پرورش و برخی معاونان و روسای ادارات و کارشناس مسئولان آموزش از راه دور استان ها و نمایندگان موسسین و اصحاب رسانه تجلیل می شود.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!