آموزش از راه دور روشی برای توسعه عدالت آموزشی

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی اصغر فانی روز دوشنبه در مراسم مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قلم، ویژه مدارس آموزش از راه دور افزود: البته نقاط ضعفی در مسیر آموزش از راه دور وجود دارد که با تدابیر اتخاذ شده قابل حل است و این مساله اصل آموزش از راه دوررا زیر سئوال نمی برد.

وی ادامه داد: امروز در بسیاری از نقاط جهان در رابطه با «آموزش های با فاصله»، مطالعات عمیقی انجام شده است.

فانی گفت: توسعه آموزش از راه دور به عنوان یکی از سیاست های جدی وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم گام موثری برای تامین عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: عده ای از نوجوانان به همراه والدین خود در کشور محروم از حضور در کلاس درس هستند که با پذیرش در مدارس آموزش از راه دور می توان زمینه ادامه تحصیل این عزیزان را فراهم کرد و از این طریق عدالت آموزشی و در عین حال سطح دانش افراد بازمانده از تحصیل را بدین صورت ارتقاء داد.

فانی با بیان اینکه اکنون حدود 200 هزار نفر در کلاس های آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند، گفت: این طرح یکی از طرح های بسیار موفق در آموزش و پرورش دولت یازدهم به شمار می رود و با توجه به وجود روش سنتی که همانا حضور در کلاس درس است، روش آموزش الکترونیکی یا برخط ، که در مدارس آموزش از راه دور به آن پرداخته می شود، با استقبال افراد لازم التعلیم در داخل و خارج مواجه شده است.

 

http://tizland.ir/files/articles/attach/2633/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-2850.jpg

 

وی تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور با استقبال از این طرح خواستار ادامه آن و تقویت زیرساخت های کلاس های آموزش از راه دور برای فراگیری نظام آموزشی جاری در کشور شدند.

فانی با بیان اینکه عدالت آموزشی در خدمت تمامی مردم ایران قرار دارد، افزود: تاسیس مراکز آموزش از راه دور و استفاده از افراد توانمند و معلمان و همکاران بازنشسته در توسعه این طرح، موجب محرومیت زدایی بازماندگان از تحصیل در سراسر کشور خواهد شد و از طرفی برای کیفیت بخشی در امر آموزش از راه دور به عنوان یک حقله توسعه مشارکت در آموزش از سوی مسئولان بطور جد باید تلاش کرد.

وزیر آموزش و پرورش برگزاری جشنواره قلم را راه شناسایی و تشویق استعدادهای که در طرح آموزش از راه دور تلاش می کنند برشمرد و ادامه داد: تا بدین جای کار، آموزش از راه دور نشان داده که موفق عمل کرده و توفیقات بسیار خوبی در زمینه شناسایی و استعدادیابی نیروهای پرتوان در عرصه های علمی و فرهنگی داشته و مسئولان باید برای ادامه راه بر تقویت این بخش کوشش کنند.

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قلم، ویژه مدارس آموزش از راه دور که امروز(دوشنبه) از سوی سازمان مدارس غیردولتی و توسعه و مشارکت های مردمی در مدرسه دارالفنون برگزار شد، از 27 طرح برتر در زمینه کارآفرینی و پیشنهادی در زمینه ارتقاء آموزش از راه دور، شامل 14 طرح دانش آموزی، 10 طرح معلمان، یک طرح خانواده و دو طرح از سوی خبرنگاران با رای داوران، با اهدای لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!