کسب 23 مدال رقابت های جهانی ریاضی سنگاپور توسط تیم دانش آموزی ایران

ارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایرنا، تیم 26 نفره دانش آموزی ایران شامل 14 دانش آموز دختر مستعد و منتخب از مدارس استعدادهای درخشان در مقطع متوسطه و 12 دانش آموز پسر از این مدارس ایران با حدود یکهزار و 200 دانش آموز از کشورهای مختلف جهان به رقابت پرداختند و موفق به کسب 23 مدال شدند.

آیین پایانی این رقابت ها امروز یکشنبه با حضور سه هزار و 300 نفر از جمله تیم دانش آموزی ایران، والدین این دانش آموزان و 'جواد انصاری' سفیر جمهوری ایران در سنگاپور برگزار شد.

سفیر کشورمان به عنوان میهمان ویژه از سوی 'شیائو چن' رییس کل اتحادیه مسابقات جهانی ریاضیات مورد استقبال قرار گرفت و جوایز و مدال های طلای دانش آموزان را اهدا کرد.

آروین طاهری، آریا همتی و صبا عالمی در دوازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی در سنگاپور موفق به کسب سه مدال طلا برای تیم ریاضی دانش آموزی ایران شند.

مائده حیدی، پرنیان یحیی پور، موبینا سادات افسری، علیرضا محقق و ملینا دهخوارقانیان نیز گردن آوزیر نقره این مسابقات را نصیب تیم دانش آموزی ایران کردند.

آریان وهاب پور، غزال حسینی، آویسا حسین پور، سارا صادقی، امیرمحمد درخشنده، هلیا اکبری، سایناز یوسف زاده، نگین میرزایی، باران پیمان، آرین علوی، امیرعلی یزدیانی، عرفان میرعنایت، پارسا بهرامی نژاد، پوریا شیرازی و محمدمهدی حصیری نیز با کسب 15 مدال برنز برای تیم کشورمان افتخار آفرینی کردند.

ملیکا شباهنگ فر، نوید حیدری و روژان کریمی نیز موفق به کسب دیپلم دوازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی شدند که امسال به میزبانی سنگاپور برگزار شد.

تیم دانش آموزی کشورمان با توجه به تعداد 26 شرکت کننده و به نسبت جمعیت شرکت کننده بیشترین درصد مدال ها را به خود اختصاص داد.

تیم ایران را در این رقابت علمی، دانش آموزان پایه های پنجم تا هشتم تشکیل می داند و همه دانش آموزان موفق به کسب یکی از افتخارات مدال طلا، نقره، برنز و یا دیپلم این مسابقه شدند که با حضور حدود یکهزار و 200 دانش آموز از کشورهای مختلف از جمله چین، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، تایلند، هند، مالزی، هنگ کنگ، اندونزی، فیلیپین و ویتنام برگزار شد.

تیم های ایران در سه دوره قبلی مسابقات جهانی ریاضی دانش آموزی 30 مدال کسب کرده بودند که 12 مدال آن طلا بود.

گروه 70 نفره ایران شامل دانش آموزان، والدین و گروه علمی و ناظر روز پنجشنبه گذشته وارد سنگاپور شد و رقابت بین تیم ها روز شنبه برگزار شد.

 

 

01020304

 

 

منبع دریافت این مطلب : ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!