اجبار در انتخاب رشته هدایت تحصیلی را برداشتیم

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی ناصری معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص بحث هدایت تحصیلی و ورود مجلس و سایر نهادها در این موضوع، اظهار داشت: این حوزه مربوط به معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است، اما اصل این کار را منطقی می‌دانیم.

وی ادامه داد: امسال حدود 600 هزار دانش‌آموز در رشته تجربی و 160 هزار دانش‌آموز در رشته ریاضی و نیز علوم انسانی در کنکور سراسریشرکت کردند؛ این آمار نشان می‌دهد که در انتخاب رشته‌ها عدم توازن وجود دارد.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «هر دانش‌آموز بعد از فارغ‌التحصیل شدن، حرفه و مهارتی را بداند»، هدایت تحصیلی را انجام داده‌ایم؛ البته بعضی از خانواده‌ها آن را نمی‌پذیرند و ما نیز اجبار در انتخاب رشته در هدایت تحصیلی را برداشتیم و خروجی جلسه‌ای که در شورای معاونان وزارتخانه بود، این بود تا به خانواده‌ها اعلام کنیم می‌توانند بر اساس اولویت‌ خود رشته‌ای را انتخاب کنند منوط بر اینکه در استان مربوطه امکانات لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری افزود: اگر امکانات لازم در مدرسه‌ای نبود، مصمم هستیم اگر استان‌های مربوطه اعلام آمادگی کردند که امکان ایجاد کلاس‌های جدیدی را در رشته‌ای دارند، با آنها همکاری کرده و در این خصوص آمادگی داریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساختمان‌های مدارس که برای نهادهای مختلف است و نحوه هزینه کردن برای آنها اظهار داشت: برای انجام کارهای خودمان در این مدارس به صورت موردی هزینه می‌کنیم و در حد ضرورت برای مکان‌ها که متعلق به آموزش و پرورش نیست، کارهایی را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص مشکل مدارس استیجاری افزود: قسمتی از مشکلات آن حل شده است ضمن اینکه رئیس جمهور نیز دستوراتی در خصوص مکان‌های مربوط به بنیاد شهید امور ایثارگران داده‌ است و معاون اول خود را مامور کردند تا با ارگان‌هایی که در این خصوص مشکل داریم صحبت شده و این مشکل را حل کنیم و اعلام می‌کنم مدرسه‌ای در این خصوص تعطیل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری تاکید کرد: رئیس جمهور دستور داده است آموزش و پرورش نباید در خصوص این موضوع با دستگاه‌های دیگر مشکلی داشته باشد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!