«پایان مرداد» آخرین مهلت هدایت تحصیلی

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرگزاری فارس،حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ، پایان مرداد ماه را آخرین زمان برای هدایت تحصیلی دانش آموزان برشمرد و اظهار داشت: نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی در بین تمام دانش‌آموزان ورودی پایه دهم توزیع شده است و زمان ثبت‌نام پایه دهم تا پایان مرداد ماه است.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی بیش از 80 درصد از دانش‌آموزان انجام شده است، افزود: تعدادی از دانش‌آموزانی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند مربوط به قبولی‌های شهریور هستند اما امیدواریم تا پایان مرداد ماه، تمام دانش‌آموزان هدایت تحصیلی شوند.

کفاش در پاسخ به پرسشی پیرامون سخنان رئیس‌جمهور در باب عدم اجبار در هدایت تحصیلی، گفت: صحبت های ایشان دو بخش داشت، بخشی در خصوص مقررات و آیین‌نامه‌های موجود بود که ترتیبی ایجاد شود تا این امر قانونی و بدون اجبار انجام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته اکنون اجباری در هدایت تحصیلی وجود ندارد، یعنی فرم هدایت تحصیلی که به دانش‌آموزان داده می شود، آنها اختیار انتخاب رشته دارند اما اجبار و الزام را امکانات شهرستان‌ها و مناطق حاصل می‌کند که برای رفع آن نیازمند برنامه‌ریزی دراز مدت هستیم.

وی تصریح کرد: اگر معلمان در رشته‌های تخصصی زیاد باشند، این الزام و اجبار به مرور کاسته خواهد شد که در این راستا نیازمند تقویت تربیت معلم هستیم و قطعاً در مورد فرمایشات رئیس جمهور، وزارت آموزش و پرورش با جدیت تمام برنامه‌ریزی‌ها را شروع خواهد کرد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!