انواع روش های یادگیری (بخش دوم)

در این قسمت به معرفی راهکاری‌هایی که برای ایجاد تعادل در انواع سبک‌های یادگیری به آن نیاز دارید می‌پردازیم:

انواع روش های یادگیری (بخش دوم)

یادگیرندگان شهودی:

چنانچه شما بیش‌ازاندازه به شهود وابسته هستید، ممکن است جزئیات مهمی را از دست بدهید که درنهایت منجر به ناتوانی در حل مسائل و گرفتن تصمیمات خواهد شد. برای اینکه از یک تئوری یا شیوه‌ای که از آن استفاده می‌کنید دفاع و یا نقد کنید، سعی کنید تا حقایق مربوط به آن را فرابگیرید و برای خود یادآوری کنید.

یادگیرندگان حسی:

درصورتی‌که شما وابسته به حواس خود هستید، تمرکز اصلی شما بر روی مطالبیست که برایتان آشنا است و بجای تطبیق دادن خود با شرایط جدید، بیشتر بر روی واقعیت‌هایی که آن را می‌شناسید تمرکز دارید. بهتر است به دنبال یافتن فرصت‌هایی برای یادگیری مفاهیم تئوریک باشید و سپس برای آن نمونه و مثال‌های متعددی در واقعیتی که برای شما آشنا است پیدا کنید.

یادگیرندگان دیداری:

اگر تمرکز شما بر روی اشکال و تصاویر و نمودارها بیشتر از کلمات است، این موضوع ممکن است به زیان شما باشد. زیرا قسمت عمده‌ و مهمی از محتوای مطلب در کلام و نوشتار نهفته است و با نادیده گرفتن این قسمت، از این مطالب بی‌بهره خواهید ماند. برای این‌که این قسمت‌ها را از دست ندهید به تمرین در یادداشت‌برداری بپردازید و به دنبال شرح آن به سایرین از طریق کلمات باشید.

یادگیرندگان جزءنگر:

دسته‌ای دیگر از افراد درزمانی که مطالب را به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌کنند، بهتر می‌توانند به حل مسئله بپردازند. اما این روش ممکن است انسجام مطلب و موضوع را در ذهن از بین ببرد. برای حل این مشکل شخص باید این سوال را در ذهن خود مطرح کند که چگونه می‌تواند این مطالب را به یک موضوع کلی ربط بدهد.

یادگیرندگان کل‌نگر:

اگر جزئیات کوچک‌تر را حذف و فقط به تصویری بزرگ از مسئله بیندیشید در میانه حل مسئله به مشکل برمی‌خورید. پس بهتر است زمانی را برای مرور و بررسی جزئیات کامل مسئله اختصاص دهید تا در میانه راه دچار مشکل نشوید.

یادگیرندگان کلامی:

زمانی که اطلاعات در قالب تصاویر و نمودارها ارائه می‌شود، یادگیری سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اگر شما بتوانید مهارت خود را در این زمینه بهبود بخشید به میزان قابل‌توجهی، نیاز به زمان کمتری برای یادگیری مطالب خواهید داشت. به دنبال فرصت‌هایی برای یادگیری از طریق دیداری - شنیداری باشید. زمانی که یادداشت می‌نویسید، اطلاعات را بر اساس مفاهیم گروه‌بندی کنید و برای ارتباط دادن مفاهیم با یکدیگر از نشانه‌های تصویری استفاده کنید.

یادگیرندگان فعال:

اگر شما قبل از فکر کردن عمل می‌کنید احتمال دارد که در مورد مطلب خوانده‌شده پیش‌داوری کنید. برای رسیدن نتیجه‌گیری درباره مسائل بهتر است که روی جزئیات آن زمان بیشتری صرف کنید.

یادگیرندگان انعکاسی:

برخی افراد زمان بسیار زیادی را برای فکر کردن اختصاص می‌دهند و زمان انجام کار را از دست می‌دهند. بهتر است این‌گونه افراد معلومات خود را به‌صورت کاربردی استفاده کنند و در کارهایی که به‌صورت گروهی انجام می‌شود بیشتر مشارکت کنند.

پایان قسمت دوم

 

منبع دریافت این مطلب : من و فرزندم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!