مشارکت بیش از386 هزاردانش آموز در طرح شهاب

به گزارش تیزلند، به نقل از مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، حسین شجاعی در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که درسالن اجلاس سران درحال برگزاری است؛درمیزگرد آموزش وپرورشی اظهار کرد:‌ شناسایی و هدایت دانش‌آموزان برتر باید عادلانه و نظام‌مند باشد که ماموریت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان است.

وی با انتقاد از تجمیع این سازمان که بسیارشتاب زده در سال 89 اتفاق افتاد خاطر نشان کرد: سازمان استعدادهای درخشان سابقه 40 ساله و باشگاه دانش‌پژوهان جوان سابقه 22 ساله دارد که ادغام این دو در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام شد.

شجاعی در خصوص اجرایی شدن طرح شهاب در کشور گفت: این طرح در سال 1391، به صورت آزمایشی در 7 استان و با تحت پوشش قرار گرفتن 37 هزار دانش‌آموز آغاز شد.

وی افزود: در سال تحصیلی 94-93 در پایه چهارم هر استان و در یک منطقه این طرح اجرایی، در سال تحصیلی 95-94 توسعه پیدا کرد و پایه‌های چهارم و پنجم دو منطقه را با 386 هزار دانش‌آموز در بر گرفت.

وی تصریح کرد: امسال با همکاری برخی استان‌ها 530 هزار آموزش‌دیده در طرح شهاب داشتیم که باید کار آموزش را در استان‌ها دنبال کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به توسعه بی‌رویه مدارس استعدادهای درخشان در چند سال گذشته اظهار کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش جداسازی این دانش‌آموزان از دوره اول متوسطه به میزان 1.5 درصد انجام و 0.7 درصد نیز ازدانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به قبلی‌ها اضافه می‌شوند

 

منبع دریافت این مطلب : مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

این مطلب را از طرف خودتان برای دوستانتان ارسال کنید (کلیک کنید)!

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!