برگزاری آزمون اعزام به خارج از کشور برای 380 معلم

به گزارش تیزلند، ببه نقل ازخبرگزاری ایسنا، خلیل‌الله بابالو در سومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور به بیان شرح وظایف و ماموریت‌های مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: با مطالعه همه اسناد بالادستی به حدود 5 ماموریت اصلی و اساسی برای این مرکز می‌رسیم.

وی افزود: رصد تحولات آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت در دنیا و انتقال تجارب علمی آن به جهت رفع نیازهای کشور، معرفی نظام آموزش و پرورش ایران به جهان، جذب حداکثری دانش‌آموزان ایرانی در خارج از کشور، استفاده حداکثری از فرصت حضور بیش از 400 هزار پناهنده خارجی در ایران و حضور موثر در مجامع علمی بین‌المللی موثر چون یونسکو، یونیسف کمیساریا و اکو از جمله این ماموریت‌هاست.

رییس مرکز امور بین‌الملل و خارج از کشور آموزش و پرورش با اشاره به حضور 126 مدرسه ایرانی در 80 کشور دنیا، گفت: 2000 پرسنل داریم و برایمدرسان و معلمان ایرانی خارج از کشور دو کارکرد وجود دارد. کارکرد نخست این است که معلمان ما به عنوان سفیران فرهنگی ایران معرف آموزش و پرورش ایران هستند و دوم آنکه باید جست‌وجو، تعامل، دریافت و انتقال تجارب ارزنده سایر کشورها را به داخل انجام دهند.

بابالو ادامه داد: ارتباط با مجامع بین‌المللی از دیگر مواردی است که باید به صورت جدی مدنظر باشد. باید در مذاکرات بین‌المللی و تصویب اسناد جهانی تاثیرگذار باشیم.

رییس مرکز امور بین‌الملل و خارج از کشور آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور را تاکنون نداشته‌ایم، گفت: 1250 هزار فرهنگی از سال 1392 در نوبت اعزام بودند که در طول 3 سال، 700 نفر اعزام شدند. امسال نیز 170 نفر را اعزام می‌کنیم که دوره آموزشی آنها از شنبه آینده شروع می‌شود. برای 380 نفر باقیمانده نیز آزمون اعزام در سال جاری برگزار می‌کنیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!