جداسازی 2.28 درصد دانش آموزان استعدادهای برتر

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسین شجاعی در سومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه همانطور که وجود مجموعه‌ای در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه عین عدالت است، باید قبول کرد که دانش‌آموزان ما در ساحت‌های مختلف صاحب استعدادهای ویژه هستند و باید به آنها توجه کرد، گفت: مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در راستای شناسایی دانش‌آموزان با استعدادهای ویژه و هدایت آنها در مسیر صحیح تلاش می‌کنند.

جداسازی 2.28 درصد دانش آموزان استعدادهای برتروی افزود: برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر تحت عنوان طرح شهاب و همچنین برنامه‌ریزی و هدایت مدارس استعدادهای درخشان، برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و المپیادهای علمی از جمله وظایف این مرکز هستند.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه این مرکز حاصل تجمیع عجولانه و نامناسبی بود که در سال 89 اتفاق افتاد، گفت: امسال دو نهاد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیش از 40 سال سابقه و باشگاه دانش پژوهان جوان با بیش از 22 سال سابقه و با وظایف مختلف با یکدیگر تجمیع شدند و در حال حاضر آنچه اهداف مرکز است، براساس اساسنامه دو مجموعه قبلی است.

شجاعی ادامه داد: در حوزه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر برنامه‌های مختلفی داریم که از جمله آنها می‌توان به توسعه دامنه اجرا و افزایش جمعیت دانش‌آموزی تحت پوشش طرح شهاب اشاره کرد. طرح شهاب در سال 91 به صورت آزمایشی در 7 استان و در 7 درصد مدارس اجرا شد.

وی افزود: در سال 93-94 در هر استان یک منطقه در پایه چهارم انتخاب شدند و سنجش 128 هزار دانش‌آموز در 8 ساحت استعدادی توسط معلمان انجام شد. در سال 94 – 95 تعداد مناطق به عدد 64 رسید و پایه پنجم نیز افزوده شد و 386 هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه در سال 95 – 96، 193 منطقه مجری طرح شهاب خواهند بود، گفت: در هر استان 4 منطقه دیگر در پایه چهارم تحت پوشش طرح شهاب می‌روند.

شجاعی ادامه داد: در استان‌های یزد، همدان و شهرستان‌های تهران، 4 دوره آموزشی برای 530 مدرس استانی برگزار می‌شود.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در ادامه به توسعه بی‌رویه مدارس استعدادهای درخشان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد مدارس به شدت زیاد شده بود و سیاست وزارت آموزش و پرورش این بود که باید استانداردها در جداسازی دانش‌آموزان رعایت شود و از توسعه بی‌رویه این مدارس جلوگیری به عمل بیاید. در زمینه جداسازی ما دو انحراف معیار بالاتر از میانگین را در نظر گرفتیم که 2.28 درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شد. در واقع در دوره اول متوسطه 1.5 درصد و در دوره دوم 0.7 درصد را جداسازی می‌کنیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!