اینفوگرافیک - سلفی گرفتن

روز نوزده نوامبر سال 2013 بود که موسسه آکسفورد، کلمه selfie را کلمه سال 2013 اعلام کرد، علت این انتخاب افزایش 17000 درصدی استفاده از این کلمه نسبت به سال قبل اعلام شد. کلمه selfie در یک فروم استرالیایی در سال 2002 متولد شد.

در حال حاضر حدود 258 میلیون پست با هشتگ #selfie در اینستاگرام وجود دارد. بر اساس مطالعه‌ای که موسسه Frames Direct انجام داده است، 55% افراد بین 18 تا 34 ساله (نسل Y) در ایالات متحده، سلفی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این دسته به‌طور میانگین در هفته 9 سلفی می‌گیرند و برای هر سلفی به‌طور میانگین 7 دقیقه وقت صرف می‌کنند؛ یعنی اندکی بیش از یک ساعت در هر هفته.

سلفی الن دی‌جنرس از بحث برانگیزترین سلفی‌های تاریخ است که در مراسم اختتامیه اسکار 2014 عکاسی شد و در عرض تنها 45 دقیقه، یک میلیون بار ریتوئیت شد.

تب سلفی قربانی‌های زیادی نیز داشته است، بنا بر آماری که در اوایل سال 2016 منتشر شد، از سال 2014 تا ابتدای 2016، تعداد 49 مورد پرونده مرگ بر اثر سلفی گرفتن ثبت شده است. در این میان هند با 19 مورد فوتی، رتبه اول را در میان کشورهای دنیا دارد که سبب شده است دولت هند سلفی گرفتن در بعضی مکان‌ها را ممنوع اعلام کند. رتبه دوم برای روسیه با 7 مورد فوتی و رتبه سوم برای امریکا با 5 مورد است.

در میان علل مرگ افراد حین سلفی گرفتن، سقوط از ارتفاع با 16 مورد بیشترین فراوانی را دارد. پس از آن غرق شدن با 14 مورد و تصادف با قطار با 8 مورد رتبه‌های دوم و سوم را دارند. یکی از عجیب‌ترین حوادث منجر به مرگ در کلورادوی آمریکا به وقوع پیوست که خلبان هنگام گرفتن عکس سلفی کنترل هواپیما را از دست داد و به مرگ وی انجامید. در یکی از آخرین حوادث به وقوع پیوسته در ایران نیز در تاریخ 16 خرداد، اقدام برای گرفتن عکس سلفی موجب مرگ یک خواهر و برادر ایرانی بر اثر غرق شدن در رودخانه شد.

درست است که سلفی‌ها در سال 2013 و 2014 در اوج بودند، اما این پدیده کماکان نیز در فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی افراد خصوصاً نسل جوان‌تر نقش مهمی دارد.

 

اینفوگرافیک سلفی گرفتن 

کلمات کلیدی : اینفوگرافیک | اینفوگرافیک آموزشی اینفوگرافیک جالب | اینفوگرافیک سلفی گرفتن

 

منبع دریافت این مطلب : اینفوگرافیک

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!