اصلاح لایحه تاسیس مدارس غیردولتی برای تامین نظر شورای نگهبان

به گزارش تیزلند،به نقل از سایت خبری فانوس ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی  ماده یک لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورش غیردولتی را به این شرح اصلاح کردند:

اصلاح لایحه تاسیس مدارس غیردولتی برای تامین نظر شورای نگهباندر راستای ارتقاء جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور ضمن تاکید بر ارتقاء کمی و کیفیمدارس دولتی به منظور بهره‌گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش و تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و بهره‌گیری از ظرفیت قوانین بالادستی و مستند به سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همچنین سند نقشه جامع علمی کشور با حفظ کارکردهای سیاست‌گذاری و نظارتی نظام، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وابسته به آموزش و پرورش تاسیس می‌شود. رئیس این سازمان معاون وزیر است.

نمایندگان مجلس همچنین ماده چهار این لایحه در مورد ترکیب شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی از شورای نظارت استان را اصلاح و مقرر کردند:

دو معاون آموزش ابتدایی و متوسطه و وزارت آموزش و پرورش، دو نماینده از موسسان مدارس غیردولتی و یک نفر از موسسان مراکز غیردولتی به پیشنهاد شورای هماهنگی موسسان و تصویب شورای نظارت مرکزی (بدون حق رای)، دو معاون آموزش ابتدایی و متوسطه و دو نماینده از موسسان غیردولتی و نماینده مراکز غیردولتی به انتخاب شورای هماهنگی موسسان استان و تصویب شورای نظارت استان (بدون حق رای)‌ نیز در این ترکیب قرار گیرند.

همچنین با تصویب نمایندگان مقرر شد حدود وظایف و اختیارات شورای نظارت استان یا منطقه توسط شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تعیین شود.

نمایندگان مجلس همچنین ماده 8 این لایحه و تبصره آن را اصلاح و مصوب کردند: موسسانی که اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند ضمن اعتقاد به مبانی دین خود و در صورتی که متجاهر به نقض احکام اسلامی در انظار عمومی نباشند توسط مراجع رسمی مذهبی آنان که تابع و مقیم ایران هستند یا نمایندگان مورد تایید ایشان به وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

نمایندگان با اصلاح ماده 13 این لایحه نیز دولت را موظف کردند هر ساله تا سقف 50 درصد از قیمت تمام شده سرانه سالانه دانش‌آموزی در بخش دولتی را به ازای کل دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس غیردولتی در قالب کمک به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در لایحه بودجه سالانه پیش‌بینی کند.

همچنین ماده 20 این لایحه درمورد شهریه دریافتی توسط مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی پس از بحث و بررسی فراوان با اعلام رییس مجلس به کمیسیون آموزش ارجاع شد.

 

اصلاح لایحه تاسیس مدارس غیردولتی برای تامین نظر شورای نگهبان

 

منبع دریافت این مطلب : سایت خبری فانوس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!