کارکنان مدارس غیر دولتی براساس قانون کار حقوق و مزایا دریافت می کنند

به گزارش تیزلند، به نقل از سایت خبری فانوس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه و در ادامه بررسی لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اعاده شده از سوی شورای نگهبان، این مصوبه را به تصویب رساندند.

براساس مصوبه نمایندگان، بخشی از حق بیمه سهم موسس و کارکنان غیررسمی مدارس غیردولتی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قابل پرداخت خواهد بود.

کارکنان مدارس غیر دولتی براساس قانون کار حقوق و مزایا دریافت می کنندآنان همچنین با اصلاح ماده 26 لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی وپرورشی، تعیین حقوق و مزایای کارکنان غیررسمی و رسمی غیرموظف این مدارس و مراکز را به موجب قانون کار و ضوابط آن تصویب کردند.

اصلاح تبصره 2 ماده 32 از دیگر رفع اشکالات نمایندگان در لایحه اعاده شده از سوی شورای نگهبان بود که مقرر شد، در صورت انحلال یا تعطیلی دائم مدرسه و وجود شرایط مقرر در بندهای الف و ب این ماده و تایید شورای سیاستگذاری برنامه ریزی و نظارت مرکزی، موسس موظف است فروش یا اجاره ملک را از طریق انتشار آگهی به اطلاع موسسان واجد شرایط برساند.

براین اساس، درصورتی که هیچ موسس واجد شرایطی متقاضی خرید یا اجازه ملک نباشد، آموزش و پرورش ملک مورد نظر را خریداری یا برای دایر کردن مدرسه دولتی برابر قوانین و مقررات مربوط اجاره می نماید، درغیر این صورت شورای سیاستگذاری و نظارت مرکزی نسبت به تعیین وضعیت اجاره یا فروش ملک، تصمیم لازم را اتخاذ می کند.

یکی دیگر از موارد بررسی شده در لابحه تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی تطبیق جنسیت مدیر مدرسه با دانش آموزان آن مدرسه بود که وکلای ملت این موضوع را از تصویب گذراندند.

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری‌ اسلامی‌ ایران، قانون اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مصوب 5/3/1367 مصوب جلسه مورخ 6/5/1387 کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم(85) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج سال به صورت آزمایشی اجرا شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی اردیبهشت سال 1395 با دستور کار قرار دادن لایحه «تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی» و پس از قرائت 39 ماده این لایحه، با 153 رای موافق، 5 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن، با آن موافقت کردند.

این لایحه در 39 ماده ضوابط صدور مجوز و تاسیس مدارس غیر دولتی، آموزشگاه های علمی آزاد، آموزشگاه های زبان خارجی و آموزشگاه های فنی حرفه ای و کاردانش را تعریف می کند؛ همچنین این لایحه ضوابط نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، اعطای تسهیلات حمایتی به موسسان این مدارس و جزئیات برخورد با تخلفات صورت گرفته در آنها را تشریح می کند.

براساس این گزارش شورای نگهبان با وارد کردن اشکالاتی بر این مصوبه آن را برای بررسی مجدد به مجلس بازگرداند.

کارکنان مدارس غیر دولتی براساس قانون کار حقوق و مزایا دریافت می کنند

 

منبع دریافت این مطلب : سایت خبری فانوس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!