10 چیزی که شما نباید هیچ وقت به پسر خودتان بگویید

تربیت فرزندان در دنیای امروز یکی از مسائل مهمی است که همیشه ذهن والدین را به خود مشغول می‌کند. باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که کلماتی که در هنگام گفتگو با پسرتان استفاده می‌کنید اهمیت بسیاری دارند و روی آن‌ها تاثیر فراوانی دارد.

در این قسمت به 10 موردی که نباید هیچ‌وقت به فرزندتان بگویید اشاره می‌کنیم.

1- پسرها باید مبارزه کنند.

ایستادگی و مبارزه کردن، توصیه بسیار خوبی است که البته نباید با خشونت اشتباه گرفته شود. جلوگیری از خشونت در سنین پایین و ترویج رفتارهایی که خشن نیستند برای پسران باید در نظر گرفته شود.

2- تو یک پسر هستی، تو باید به ورزش علاقه داشته باشی.

وادار کردن پسرتان به اجرای تعاریف از پیش تعیین‌شده توسط جامعه فقط جلوی رشد طبیعی پسرتان را خواهد گرفت. ایجاد فضا برای کشف علایق پسرتان بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به او بدهید.

3- پسرها کارهای عادی و روزمره را انجام نمی‌دهند.

ارزش و بزرگی هر کاری از خانه شروع می‌شود. به پسرتان شستن لباس‌هایش، پخت غذایش و تمیز کردن اتاقش را یاد بدهید. ایجاد حس مسئولیت‌پذیری، در آینده به استقلال و خلاقیت و موفقیت در آینده و شغل او کمک خواهد کرد.

4-پسرها نقاط ضعف خود را نشان نمی‌دهند.

به پسر خودتان یاد بدهید که به خاطر نقاط ضعف خود خجالت نکشد. اطلاع و آگاهی و قدرت رودررو شدن با نقاط ضعف و سعی در بهبود آن‌ها به‌ مردم کمک می‌کند که به یکدیگر بیشتر نزدیک بشوند.

5- پسرها احساسات خود را بیان نمی‌کنند.

هرچقدر شما در بیان احساسات و عقاید خودتان راحت و آزاد باشید، به همان اندازه در روابط و شغل خود موفق خواهید.

6- تنها چیزی که اهمیت دارد پول است.

شناساندن مزیت‌های پول برای پسر شما خوب است ولی شما باید به پسرتان بیاموزید که وقتی حساب بانکی خالی باشد این به معنای پایان دنیا نیست.

7- پسرها مثل دخترها رفتار نمی‌کنند.

در مقابل کلیشه‌های جنسیتی موضع محکمی بگیرید. نوع رفتار نباید در استفاده از تعریف جنسیت استفاده شود. ممکن است پسر شما به بافندگی علاقه داشته باشد و یا دختر شما به بازی در بیرون از خانه.

8- وقتی موقع ارتباط با جنس مخالف است چهره و زیبایی مهم است.

به پسرتان درک زیبایی فیزیکی و روحی را آموزش دهید. با پسرتان درباره خصوصیاتی نظیر صمیمیت، سخت‌کوشی و هوش صحبت کنید و به او اجازه بدهید که انتخاب کند کدام‌یک از این خصوصیات بیشتر برایش جذاب است.

9- مرد باش

این کلمه‌ای است که در زندگی روزمره ما بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حرف ترویج یک کلیشه جنسیتی است که مروج یک نوع برتری غلط روانی است.

10- پسرها گریه نمی‌کنند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، جلوگیری کردن از بروز احساسات، موجب به وجود آمدن اختلالات فیزیکی و روحی فراوانی می‌شود. سرزنش کردن پسرتان وقتی‌که شروع به گریه کردن می‌کند موجب لطمه زدن به ارتباط او با واقعیات زندگی‌اش خواهد شد.

10 چیزی که شما نباید هیچ وقت به پسر خودتان بگویید 

 

منبع دریافت این مطلب : من و فرزندم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!