هدایت تحصیلی دانش آموزان بازمانده تا پایان شهریور انجام می شود

به گزارش تیزلند،به نقل ا ز خبرگزاری ایرنا، محمد مصطفوی اظهار کرد: این افراد نیز همانند دیگر دانش آموزان باتوجه به امتیازات کسب کرده می توانند در رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند.

وی افزود: در مجموع یک میلیون دانش آموز برای ورود به پایه دهم در سال تحصیلی 96 - 95 باید هدایت تحصیلی می شدند، که آمار دقیق دانش آموزان ثبت نام شده در پایان شهریورماه اعلام می شود.

معاون برنامه ریزی امور مشاوره اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون تمامی استان ها نسبت به هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان پایه دهم اقدام کرده اند و مشکل خاصی وجود ندارد و موارد جزیی نیز توسط کمیته هدایت تحصیلی مناطق برطرف می شود.

مصطفوی افزود: برای آشنای دانش آموزان با نحوه انتخاب رشته تحصیلی از مهر سال 94 برای دانش آموزان در کتاب کار و فناوری مبحثی با عنوان هدایت تحصیلی شغلی دانش آموزان ارایه شده که در قالب 12 ساعت از سوی مشاوران برای دانش آموزان تدریس می شود.

وی برگزاری کلاس های توجیهی و بازدیدهای شغلی برای دانش آموزان و اولیا آنها، 24 ساعت دوره ضمن خدمت برای مدیران و 40 ساعت آموزشی برای مشاوران را از دیگر اقدامات در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان برشمرد.

معاون برنامه ریزی امور مشاوره اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین باید 48 درصد دانش آموزان در رشته های فنی و 52 درصد در رشته های نظری تحصیل کنند که این رقم اکنون در رشته های فنی 38 و رشته های نظری 62 درصد است و هنوز به توسعه متوازن دسترسی پیدا نکرده ایم.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته بر اساس 65 درصد بررسی مشاوره ای و 35 درصد عملکرد تحصیلی انجام شد، گفت: امسال برای اولین بار هدایت تحصیلی از پایه دهم به نهم آمده اما از سال آینده روند فرآیندی را دنبال خواهد کرد به این صورت که از پایه های هفتم و هشتم در قالب درس تفکر و سبک زندگی و در پایه نهم در قالب درس کار و فناوری، اطلاعات لازم به دانش آموزان داده می شود تا بتوانند انتخاب آگاهانه ای داشته باشند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!